י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לעודד תחרות

השר חתם: העברות כספים בין קופות גמל יהיו פטורות ממס

שר האוצר ישראל כץ חתם אמש על תקנות העברת כספים בין קופות הגמל • התקנות החדשות מקדמות תחרות שלא הייתה קיימת עד היום בשוק קופות הגמל. וצפויות להוביל לגמישות והתאמה מיטבית לחוסך

השר חתם: העברות כספים בין קופות גמל יהיו פטורות ממס
תכנית חיסכון צילום: pixsabay

שר האוצר, ישראל כ"ץ, חתם אמש (רביעי) על תקנות העברת כספים בין קופות גמל הפותחות את האפשרות לנייד כספים גם מקופות גמל להשקעה שלא הייתה אפשרית עד היום, ללא חיוב במס רווחי הון. בתקנות שקידמה רשות שוק ההון נקבע כי עמיתים יוכלו לנייד את כספם מקופת גמל להשקעה אחרת, אפשרות שלא הייתה קיימת עד היום ללא חיוב במס רווחי הון.

המהלך נועד לאפשר לכל עמית לבחור את מסלולו, כך שיתאים לצרכיו וממדיו בניהול החיסכון ללא חיוב מס כאמור.

בנוסף ובמטרה לעודד את ציבור החוסכים להגדיל את ההכנסה שלהם לאחר גיל פרישה, מאפשרות התקנות החדשות לעמיתים שעברו את גיל 60, לנייד את כספם לקופת גמל לקצבה ולהגדיל את הכנסתם בתקופת הפרישה ובכך ליהנות מפטור מלא ממס רווחי הון וזאת במקום משיכת הסכום באופן חד פעמי.

יתרה מכך, התקנות החדשות מקדמות תחרות שלא הייתה קיימת עד היום בשוק קופות הגמל ועתידות להוביל לגמישות ולהתאמות פרטניות בתחום קופות הגמל להשקעה.

שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר כי "אני פועל למען חוסנם וביטחונם הכלכלי של אזרחי ישראל הצו עליו חתמתי היום, מבטל את מס הניוד ועתיד לקדם את התחרות. אני רואה חשיבות רבה בתכנון כלכלי ארוך טווח בקרב הציבור ואמשיך לפעול להורדת החסמים והמסים בחסכונות הציבור תוך עידוד התחרות בין הגופים במדינה".

הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת: "התקנות מטיבות פעמיים עם ציבור החוסכים. ראשית, בביטול מס משיכה בעת ניוד הקופות, ושנית, במתן אפשרות להתאמה מיטבית בין אפיק החיסכון לחוסך הן ביצירת התחרות והורדת דמי ניהול כתמריץ המעודד תחרות בין החברות והן באפשרות להגדיל את חסכונותיהם בגיל הפרישה. אני מברך על המהלך ומודה לכלל העוסקים במלאכה, ומבטיח כי רשות שוק ההון תמשיך לפעול במרץ למען ציבור החוסכים".

קופת גמל ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד