י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"התנהלות חמורה"

פרשת מצלמות המהירות: חקירה פלילית נגד בכירים לשעבר במשטרה

לאחר שהודחה משורות המשטרה בעקבות הסתרת עובדות מבית המשפט בתיק שעסק באמינות מצלמות המהירות - הפרקליטות אימצה את המלצת מח"ש והורתה על פתיחת חקירה פלילית נגד נגד ראש מחלקת תביעות תעבורה במשטרת ישראל לשעבר, ניצב משנה עו"ד שרית פיליפסון • חקירה נפתחה גם נגד התובע המשטרתי לשעבר, רב פקד עו"ד דוד כתר

פרשת מצלמות המהירות: חקירה פלילית נגד בכירים לשעבר במשטרה
החזרת מצלמות המהירות צילום: דוברות המשטרה

סוגיית מהימנותן של מצלמות המהירות שהסעירה את המדינה הופכת לחקירה פלילית, נגד שני בכירים לשעבר במשטרה. המשנה לפרקליט המדינה נורית ליטמן, אימצה היום (רביעי) את המלצת המחלקת לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, והחליטה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש מחלקת תביעות תעבורה במשטרת ישראל לשעבר, ניצב משנה עו"ד שרית פיליפסון, ונגד התובע המשטרתי לשעבר, רב פקד עו"ד דוד כתר. השניים חשודים בשיבוש הליכי משפט ואי-מילוי חובה רשמית, במסגרת תיק שנוהל בבית המשפט לתעבורה בעכו ועסק באמינות מצלמות המהירות של המשטרה.

מדובר בתיק שהתנהל בבית המשפט בעכו, ואיחד תשעה תיקים בהם עלתה סוגיית אמינות דו"חות תנועה שהופקו באמצעות מצלמות המהירות של מערכת אכיפה אלקטרונית אוטומטית. עו"ד כתר, שבינתיים פרש משורות המשטרה, עמד בראש צוות התביעה המשטרתי, ואילו נצ"מ פיליפסון עמדה בראש מחלקת תביעות תעבורה באגף התנועה והייתה המפקדת הישירה של עו"ד כתר. בפרקליטות מציינים, כי לאור רגישות התיק ומשמעותו, פיליפסון הייתה מעורבת בו עד מאוד על דרך של ליווי ומתן הנחיות באופן צמוד ושוטף לצוות שטיפל בתיק. הנאשמים בתיק זה זוכו, תוך שביהמ"ש מותח ביקורת על אופן ניהול ההליך ע"י התביעה המשטרתית, ביחס לאי העברת חומר חקירה להגנה, שהצביע על כך שעדות שמסר נציג מכון התקנים בתיק, היתה שקרית לכאורה.

כזכור, בעקבות תלונה שהגיש עורך הדין של אחד התובעים, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות השופט בדימוס דוד רוזן, המליץ ליועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירה פלילית בעניין, והמליץ למ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן להעביר את עו"ד פיליפסון מתפקידה, וכך אכן הורה מ"מ המפכ"ל. זאת, לאחר שהנציב קבע כי במהלך בירור התלונה התגלתה התנהלות חמורה ובלתי קבילה של התביעה, בהסתרה מכוונת של חומר חקירה מהותי מההגנה. עוד קבע הנציב, כי מכלל התמונה העובדתית שהצטיירה בבירור התלונה עולה, כי בית המשפט הוטעה במכוון על ידי מייצגי המדינה בערכאות.

לאחר החלטת הנציב הועברו לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים כלל החומרים הרלוונטיים, ובהם חומרים מנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה ומאגף התנועה במשטרת ישראל. בהיעדרו של פרקליט מדינה, הועברו חוות הדעת של מח"ש והעמדות הרלוונטיות הנוספות להכרעת המשנה לפרקליט המדינה לענייני תפקידים מיוחדים, שלאחר עיון מעמיק בכלל החומרים החליטה כי התגבש חשד המצדיק פתיחה בחקירה בעניינם של פיליפסון וכתר, בעבירות של שיבוש הליכי משפט ואי מילוי חובה רשמית. בהחלטתה של המשנה ליטמן נכתב, כי התשתית הראייתית הקיימת עולה חשד להתנהלות חמורה ובלתי תקינה, לכאורה, של צוות התביעה.

מצלמות אכיפה חקירה פלילית המחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד