י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההסתה נגד תלמידי הישיבות

הח"כ תקף במליאה: "הנה נמצאה האשמה במגפה"

"תקציב הישיבות הוא כבשת הרש, האשמות נגדם הן אנטישמיות". כך ח"כ ישראל אייכלר בנאום שנשא במליאת הכנסת. לדבריו: "ישנו דיון על 21 מיליארד שקלים שצריכים להעביר. בתוכו יש פחות מארבע מאות מיליון לבחורי הישיבות" • צפו בדבריו

הח"כ תקף במליאה: "הנה נמצאה האשמה במגפה"
כך נופשים בבין הזמנים בגני יהושע צילום: שוקי לרר

ח"כ ישראל אייכלר תקף היום (רביעי) במליאת הכנסת את ההאשמות נגד החרדים כאילו הם אשמים במצב הפוליטי. "ישנו דיון על 21 מיליארד שקלים שצריכים להעביר. בתוכו יש פחות מארבע מאות מיליון לבחורי הישיבות. בעולם היו קוראים להם סטודנטים תלמודיים. וכאן אומרים: אין לסטודנטים ויש לישיבות. פה מאשימים: אין כסף לעסקים, אין כסף למסעדות, אין כסף לאזרחים, רק לחרדים מעבירים כמה כסף שהם רוצים. כאילו החרדים לא נמנים על בעלי העסקים והאזרחים הקורסים, כאילו החרדים הם רק מרוויחים. היהודים באים – היהודים אשמים".

הח"כ נשא משלו וסיפר: "הייתה מגפה ביער וכל החיות ישבו לחשבון נפש מדוע זה קרה. ישב האריה המלך בראש והגיע מולו הנמר והתוודה שטרף כבשה. אמר לו מלך החיות, זו לא עבירה עבורך, זה האוכל שלך. אין לך ברירה אחרת. וכך כל חיה וחיה התוודתה מה שעשתה, והאריה אמר לה שהיא בסדר. עד שהגיעה הכבשה הקטנה וסיפרה שהיה לה קר בלילה, אז לקחה קצת קש מהדיר כדי להתכסות. צעק כולם: הנה נמצאה האשמה במגפה".

"זה מה שחשבתי" אמר ח"כ אייכלר, "כששמעתי חבר כנסת עולה ומסית נגד תלמידי הישיבות שפותחים השבוע את זמן אלול בעזרת השם. ככה תמיד היה – האנטישמים האשימו את היהודים בכל הצרות בעולם".

בסיום אמר: "אני רוצה לברך את בחורי הישיבות שמתחילים השבוע ללמוד, מתוך הדחק, בפת לחם ומים לחץ, הם היהודי הנצחי, הם מבטיחים את עתיד עם ישראל לא רק עבור עצמם אלא עבור כל כלל ישראל. בזכותם נצח ישראל לא ישקר ועם ישראל חי".

ישראל אייכלר תלמידי ישיבה תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד