י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המושכים בחוטים מדברים

היועץ החרדי של טראמפ חושף: "אני עדיין מחוייב בכיבוד אב"

שלושת המושכים בחוטים בסביבתו של הנשיא טראמפ מספרים בראיון מיוחד לכלי תקשורת חרדי המגזין הפופולרי 'עמי' איך שמרו בדיסקרטיות כה רבה על הסכם השלום שהולך ונרקם במשך חודשים בין ישראל לאמירויות | היועץ החרדי אבי ברקוביץ': "אחת הסיבות לכך שהצלחנו, כי שמרנו הכל בסוד"

היועץ החרדי של טראמפ חושף: "אני עדיין מחוייב בכיבוד אב"
מתוך מגזין עמי צילום: יח"צ

בעקבות חתימת הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאמירויות, בתיווכה של ארצות הברית, יוצא מגזין 'עמי' החרדי היוצא לאור בארה"ב, במגזין שבועי חגיגי במיוחד, הכולל ראיון מיוחד עם שלושת הכוכבים הגדולים בסביבתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, היועץ והחתן היהודי ג'ארד קושנר, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ועם השליח הצעיר למזרח התיכון, בוגר הישיבה החרדית 'קול תורה' - אבי ברקוביץ'.

בראיון אומר אבי ברקוביץ' ל'עמי': "דיברתי עם פלסטינים בימים האחרונים, הם לא רוצים לומר זאת בפומבי מתוך פחד מתגובה לא טובה או עונש, הם מופתעים לראות ששלום אפשרי באמת, אבל זה לא חברה חופשית במובן הזה שאתה ואני מסוגלים לנהל את השיחות הפתוחות והחשובות האלה, ולכן זה צריך להיעשות מאחורי הקלעים. אני מקווה שיופעל לחץ מסוים על ההנהגה לחזור לשולחן ולעבוד איתנו לשיפור חיי העם הפלסטיני".

ברקוביץ' מספר על הצורה בה הוא מתנהל: "כשאני מעלה מקומות כמו בחריין, עומאן וסעודיה, ומברר באילו מדינות עלינו לפקוח עין, זה אתגרים של שמירת סודות, כולם מאוד רוצים לדעת וסקרנים, עם זאת, אחת הסיבות לכך שהצלחנו, כי שמרנו הכל בסוד".

"אתה אפילו לא דן עם אביך בדברים האלה?" נשאל ברקוביץ.

"אבי כבר מתוסכל שלוש וחצי שנים, הוא שאל אותי פעמים רבות על מה אני עובד, ובכל פעם הייתי צריך לומר בנימוס שאני מצטער אבל אני עדיין פשוט לא יכולתי לספר על זה, אני לא חושב שהוא ציפה לתגובה, אבל אני עדיין מנסה לקיים כיבוד אב, אך יחד עם זאת מסרב לדון בזה בצורה הכי יפה, אני חושב שהוא מבין, אבל אני לא יודע אם זה מספק את סקרנותו".

"ההיבט החשוב ביותר הוא הסודיות, כל הדלפה מוקדמת הייתה מייצרת מיד לחץ עצום", אומר השגריר דיוויד פרידמן למגזין 'עמי', "במילים אחרות, אם התנאים היו דולפים, הפוליטיקה בשתי המדינות הייתה מכריעה, וכל שאר המדינות היו שוקלות, אנשים משני הצדדים היו מונעים את ההזדמנות הזאת, להעריך זאת בזהירות, לכן היה חשוב מאוד לשמור על השקט".

"ישראל ואיחוד האמירויות הן שתי מדינות עצמאיות, שתיהן מצליחות מאוד בזכות עצמן, כל אחד מהם הוא מעצמה צבאית, פיננסית וטכנולוגית, אך מעולמות שונים מאוד, אם זאת הם קמו ואמרו, "אתם יודעים מה? אנחנו טובים יותר ביחד מאשר לחוד". זה יכול להיות סוג השלום הטוב ביותר, מכיוון שהוא נובע מעמדה של שוויון, הכרה הדדית וכבוד".

שער המגזין.

השגריר פרידמן מוסיף ואומר: "בשבילי זהו התפקיד הראשון, האחרון והיחיד שלי בממשלת ארצות הברית, נכנסתי למטרה ייחודית, אשר הייתה לתמוך בנשיא בהפיכת היחסים בין ארה"ב לישראל לחזקים ככל האפשר. אין לי אג'נדה אחרת. אז כשזה כל מה שמעניין אותך, קל להיות אמין, מכיוון שכולם יודעים במה אתה טוב, ושאתה עושה את זה לשמו, ואם במקרה אני מישהו שהנשיא בוטח בו ומכבד אותו, יש לי הזדמנות לעזור לבצע שינויים היסטוריים".

"אני חושב שחשוב שהקוראים שלכם יבינו שאני עובד עבור ארצות הברית", אומר דיוויד פרידמן, "אני שגריר ארצות הברית בישראל, אנשים מעבירים ביקורת על הדרך שלי כי הם לא אוהבים את מה שעשינו, אבל אנחנו צריכים להסתכל על דברים מנקודת המבט של מה טובת אמריקה. תודה לאלוקים שהאינטרסים של אמריקה וישראל מתיישרים לחלוטין, כי אם הם לא היו, אולי לא הייתי הופך לשגריר, ברגע שאנו מסיקים מה הכי טוב לאמריקה, אנו בוחנים מה הכי טוב עבור ישראל, מכיוון שאנו רוצים גם לחזק את מערכת היחסים. ואז אנו מתקדמים עם הביצוע, אז בתשובה לשאלתך בנוגע לדאגה שממשל אחר עשוי לנקוט בפעם אחרת, אני חושב שאם היא תעשה זאת היא תפעל נגד האינטרסים של ארצות הברית, וזו הסיבה שאני בטוח שאף אחד מהדברים האלה לא ישתנה".

חתנו של הנשיא, ג'ראד קושנר אומר ל'עמי': "היו הרבה אנשים שהיו מאוד ביקורתיים מכל סיבה שהיא, והנשיא תמיד היה איתי, בכל פעם שהיה לי רעיון לעשות משהו שלא נעשה לפני כן, הזהרתי אותו שתהיה ביקורת אבל חשבתי שזה הדבר הנכון. לאחר מכן הייתי מסביר את ההיגיון שמאחוריו והוא אישר את זה. עשיתי הרבה דברים שלא היו מסורתיים מבחינה דיפלומטית או אסטרטגית, אבל אני מאמין שהגישה בה נקטנו במזרח התיכון היא הגיון בריא והיגיון, שהיא תכונה טראמפית מאוד".

"כעת לאחר ששברנו את הקרח, בלתי נמנע שכולם יסכימו לנרמל את היחסים עם ישראל, מכיוון שהם רוצים שיהיו להם חיים טובים יותר עבור העם שלהם, ישראל היא מעצמה טכנולוגית, ביטחונית וכלכלית כמו גם מקום לחדשנות, רבות מהמדינות הללו רואות את התועלת, הבאת השגשוג היא אדירה, וחיבור ישראל לשאר האזור לא רק יפחית את המתח, מה שיאפשר התמקדות רבה יותר בהזדמנות כלכלית, זה גם יצור המון הזדמנויות כלכליות לכל מיני אנשים באזור".

קושנר התייחס לקושי שהיה כרוך בהבאת ההסכם: "התמזל מזלי להיות מעורב בהרבה דברים מצליחים כמו עסקת OPEC-Plus, עסקת הסחר עם קנדה ומקסיקו ועסקת הסחר עם סין, הצלחתי גם להקל על הרפורמה הגדולה ביותר במשפט פלילי ב-25 השנים האחרונות והובלתי את המאמצים להביא את המונדיאל והאולימפיאדה. אבל לדעתי, זה גדול יותר מכל אלה יחד".

מגזין עמי דיוויד פרידמן ג'ארד קושנר דונלד טראמפ אבי ברקוביץ הסכם שלום איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד