י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בתגובה לבלוני התבערה

הלילה התשיעי ברציפות: צה"ל תקף מטרות ברצועה

המתיחות בדרום: הלילה התשיעי ברציפות וה -11 בתוך כשבועיים תקף צה"ל באמצעות טנקים מטרות ועמדות חמאס ברצועה • התקיפה באה לאחר שגם ביממה החולפת נרשמו למעלה מ-40 שריפות כתוצאה מהמשך הפרחת בלוני התבערה לכיוון יישובי העוטף בעזה

הלילה התשיעי ברציפות: צה"ל תקף מטרות ברצועה
תקיפות צה"ל ברצועה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בתום יממה נוספת של שריפות כתוצאה משיגורי בלוני מהרצועה, הלילה תקף צה"ל באמצעות טנקים מספר עמדות של חמאס, זה הלילה התשיעי ברציפות. על פי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, לא נמסר על נפגעים ברצועה כתוצאה מהתקיפה.

מצה"ל נמסר כי טנקים תקפו עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפה, כך נאמר, בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

אתמול נמשכו הפרחות בלוני התבערה משטח הרצועה. למעלה מ-40 שריפות פרצו במהלך היממה וגרמו לנזקים חקלאיים כבדים. במקביל, במספר יישובים הסמוכים הקרובים לגדר הגבול אותרו בלוני נפץ שטופלו בידי חבלן משטרה. בחסדי שמיים לא נמסר על נפגעים.

גם אמש נמשכו המאמצים של גורמים בינלאומיים להביא להבנות בין ישראל לחמאס ולמנוע הסלמה. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, בחמאס הציבו לישראל שורת דרישות בתמורה להפסקת הטרור מהרצועה. מנגד, ישראל דורשת קודם לעצור את הפרחת בלוני התבערה ולעצור את ההפגנות הליליות על הגדר. נכון לעכשיו, לא נרשמה פריצת דרך בין הצדדים וגורמים ביטחוניים מערכים כי הדרך להסלמה הולך ומתקצרת.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ קיים אתמול (ד׳) מפגש בלשכתו עם ראשי רשויות מהדרום. "ההתנהלות שלכם ראויה להערכה אדירה, ואנחנו נפעל לחזק את תושבי הדרום והיישובים", אמר גנץ והוסיף: "שינינו את המשוואה בעזה. מאז שאני בתפקיד- אין הפרות ביטחוניות שלא מקבלות מענה. אנחנו יודעים לפגוע לא רק במבנים ומטרות אלא גם במי שפועל מתוכם. למדינת ישראל אין אינטרסים ברצועת עזה מלבד השבת הבנים ושקט מוחלט. אם שתי המטרות האלו יושגו, נוכל לפתח את עזה."

במפגש השתתפו שר החקלאות ותושב העוטף אלון שוסטר, מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, וראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו.

צה"ל בלוני תבערה חמאס תקיפה טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד