י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהונגריה לאשדוד

מקים עולה של תורה: רבי אליהו זיכרמן זצ"ל

הלך לעולמו רבי אליהו זיכרמן זצ"ל בעל 'שירת אליהו' שניצל בשואה עלה לארץ הקודש הקים את ביתו באשדוד, וזכה להעמיד דור של מרביצי תורה ויראה

מקים עולה של תורה: רבי אליהו זיכרמן זצ"ל
רבי אליהו זיכרמן זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: מאשדוד מגיעה הידיעה המרה על פטירתו בשיבה טובה ובשם טוב של רבי אליהו זיכרמן זצ"ל והוא בן 94 בפטירתו. 

רבי אליהו זצ"ל נולד בעיר האלמין בהונגריה בי"ב אלול תרפ"ו לאביו רבי דוד זצ"ל ולאמו מרת חיה ע"ה,  בשמחת הברית נקרא רבי אליהו על שמו של רב העיר הגאון רבי אליהו קליין זצ"ל, כשלאחר מכן בבחרותו זכה ללמוד אצל בנו הגאון רבי יעקב שלום קליין אשר שימש כרבה וכראש הישיבה בעיר האלמין.

ברחמי שמים זכו הוא ואחיו להינצל בשנות הזעם של שואת יהודי אירופה, כשלדאבון לב הוריו ואחיו הצעיר מנשה ז"ל נספו במחנה ההשמדה אושוויץ יחד עם אחותו וילדיה ע"ה, כשר' אליהו נפרד מהם בפעם האחרונה בירידתם מהרכבת בשערי מחנה ההשמדה אושוויץ.

לאחר שנות הזעם נישא לאשתו מרת שרה לבית פלדמן ויחד זכו לעלות לארץ הקודש שם הקימו את ביתם בעיר אשדוד.

כשהגיעו לעיר לפני כשישים שנה, החל יחד עם אחיו ר' יעקב זיכרמן ז"ל בבניה הרוחנית של העיר, בין היתר בנו בה את בית הכנסת המרכזי "זכרון קדושים" על שם קדושי השואה שם שימשו אח"כ כגבאים, ויחד ניהלו בה את המועצה הדתית בעיר, ואת עניני הקדושה בעיר תחת הנהגתו של רב העיר הגאון רבי סיני אדלר זצ"ל ולאחר מכן תחת הנהגתו של יבדלט"א הגאון רבי יוסף שיינין רב העיר כיום.

רבי אליהו זצ"ל עסק בחסד כל ימיו בהרבותו במתן בסתר ועזרה לנזקקים. רבי אליהו זכה לקבוע עיתים לתורה תמידים כסדרם, ובערוב ימיו זכה לקבץ את כל חידושי התורה שהעלה תחת ידו בספר "שירת אליהו" שיצא לאור בשנת תשע"ו.

בהסכמה לספרו כתב עליו רב של אשדוד הגאון רבי יוסף שיינין, "הנני בא  בזאת לספר בשבחו של ידיד נפשי היקר, האי גברא יקירא הר"ר אליהו זיכרמן הי"ו, אשר מכח אמונתו החזקה בקב"ה, עבר את שנות השואה האיומה מבלי שתיפגם נשמתו כלל, ונשאר דבוק בקב"ה ובתורתו. ובעלותו ארצה לפני כשישים שנה היה ממקימי החינוך החרדי באשדוד וכן ממקימי בית הכנסת המרכזי, אשר בשם "זכרון קדושים" יכונה, ע"ש קדושי השואה, ונשא על כתפיו את ניהולו במשך שנים רבות. יקיר נפשי דנן, ניחון גם באהבת התורה ללא סייג, ואע"פ שנהנה מיגיע כפיו, הקדיש מזמנו ללמוד התורה, השתתף בשיעורי גמרא, ועסק רבות בלימוד פרשת השבוע תדיר". 

רבי אליהו זצ"ל זכה להשאיר דור ישרים מבורך בראשם בנו הגאון רבי דוד זיכרמן מראשי ישיבת 'תפארת מרדכי' בבני ברק, נכדים ונינים תלמידי חכמים ומרביצי תורה ויראה. אחייניו הם הגאונים רבי ישראל זיכרמן רבה של ברכפלד, ורבי דוד זיכרמן מגיד שיעור דף היומי בכותל המערב.

מסע הלוויתו תתקיים בשעה 14:30 בצהריים בבית העלמין סגולה בפתח תקווה שם ייטמן.

בני המשפחה יושבים שבעה בבית משפחת זיכרמן ברחוב פנקס 10 בבני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

 

הרב יוסף שיינין אשדוד אליהו זיכרמן ישיבת תפארת מרדכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד