י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בכיר דייני ישראל

אבל בעולם התורה וההלכה: הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל

בשורה קשה מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים: הגאון המובהק רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל, מגדולי הדיינים בדורנו שהעמיד תלמידים רבים, השיב את נשמתו ליוצרה לאחר אירוע מוחי קשה • 'בחדרי חרדים' עם קווים ראשונים לדמותו של חתנו של מרן פוסק הדור זצ"ל 

אבל בעולם התורה וההלכה: הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל
הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל צילום: שמואל דריי

אבל כבד בעולם ההלכה והדיינות: הגאון המובהק רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל מבכירי דייני ישראל השיב את נשמתו ליוצרה בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים והוא בן 88 בהסתלקותו. 

בסוף השבוע שעבר, פונה הגרז"נ לבית החולים לאחר שעבר אירוע מוחי וכתוצאה מכך נפל וסבל מדימום בראשו הוא הורדם והונשם בבית החולים ובמהלך השבוע קרעו שערי שמים לרפואתו אך היום השיב את נשמתו ליוצרה. 

הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג, חבר בית הדין הגדול, הוא חתנו הגדול של מרן פוסק הדור הגרש"ז אויערבך זצ"ל. כל מכריו מספרים, כי ניחן בכושר זיכרון פינומינאלי נדיר. כשנדרש לשאלה הלכתית, הוא מצטט ראשונים, אחרונים ופוסקים מכל הדורות – מילה במילה בעל פה. חוש הזיכרון הנדיר בלט אצלו עוד בילדותו.

בני משפחתו סיפרו בעבר: "אבא נולד במינסק שבבלארוס ועלה ארצה בגיל חמש. קודם עלייתו, עבר במעונו של הגאון הרוגוטשובע'ר זצ"ל. עד היום, קרוב לשמונים ושמונה שנה אחרי המאורע, אבא זכר את ניגון הלימוד של הרוגוטשובע'ר".

בצעירותו למד בישיבה קטנה 'תפארת צבי' בירושלים ועלה ונתעלה בישיבת פוניבז' וכן בישיבת חברון. ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי סיפר, כי מרן הרב מפוניבז' זצ"ל התבטא אודות סברותיו הדקות של רבי זלמן נחמיה: "יש לו מוח של כינור".

בדרשת האירוסין עם בתו של הגרש"ז, היתה לשיחת היום בעולם הישיבות. אולם רבי שלמה זלמן – למחרת האירוסין – נראה היה מדוכדך. כשנשאל מדוע, השיב הגרש"ז: "החתן דיבר מאד יפה, אבל איך הוא שכח שיש תוספות האומר דברים הפוכים לחלוטין?". בסוף התרצה הגרש"ז: "הקב"ה כנראה השכיח ממנו את התוספות נגד עין הרע"....

במשך חמישים שנה עמד בראש הכולל "שבט ומחוקק" במוסדות אריאל מפעלי תורה בירושלים עיר הקודש הוא שימש כעורכה הראשי של האנציקלופדיה התלמודית ולשעבר ראש בית המדרש במכון לב. בעבר היה הרב ראש כולל "דעת משה" סאדיגורה ודיין בבית הדין הגדול בירושלים.

הגרז"נ זצ"ל העמיד אלפי תלמידים השומעים בצמא את שיעוריו העמוקים, ושיעוריו ודברי תורתו פורסמו בספרים רבים שיצאו לאור. רבי זלמן נחמיה מסר שיעורים בישיבת 'כרם ביבנה' וכן בישיבת 'אור עציון' ובירושלים קבע את מקום תפילתו בבית הכנסת חב"ד הסמוך לביתו שם היה מכובד מידי שנה בהדלקה לכבוד ל"ג בעומר. 

הגרז"נ זצ"ל הותיר אחריו דור ישרים מבורך, רעייתו הרבנית שתחי' בנים ובנות חתנים וצאצאים רבים הממשיכים את דרכו. 

גיסיו הם: הגר"ע אויערבך רבה של בית וגן, הגר"מ אויערבך רב קהילת 'אביר יעקב' בתל אביב, הגרא"ד אויערבך רבה של טבריה, הגרמ"ש אויערבך רב קהילת דרך שמחה בביתר, והגאון הצדיק רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, משגיח ישיבת 'קול תורה'.

מסע הלוויה הערב בשעה 21:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. 

זלמן נחמיה גולדברג רבי שלמה זלמן אויערבך הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד