י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בית שכיף להזדקן בו

הגיל הממוצע של האוכלוסייה בישראל ובעולם הולך ועולה. כיום, מבוגרים עתידים לבלות עשרות שנים בגיל הפרישה, כאשר חלק ניכר מהזמן הם יעבירו בביתם. חשוב מאוד לדעת להכין את הבית לקראת ההזדקנות, ולהפוך אותו למקום נעים בו כיף להתבגר. הכנת הבית לגיל הזהב כוללת מספר שינויים אשר חלקם בעלי תפקיד פונקציונלי בלבד, וחלקם פשוט נועד להנעים את השהות עבור הדיירים

בית שכיף להזדקן בו
בית שכיף להזדקן בו צילום: pexels

יצירת מרחב מחייה לעובד זר

עד לפני מספר שנים, היה נראה כי הפתרון הטוב ביותר עבור האוכלוסייה המבוגרת הוא מעבר לדיור לגיל הזהב. היום, מבוגרים רבים נרתעים מהמחשבה על הניתוק מאזור מגוריהם, מחבריהם ומביתם, ואינם מעוניינים בכך. להישארות בבית יש יתרונות רבים עבור האדם המבוגר, כל עוד הבית מסוגל לספק לו את הצרכים הייחודיים בגיל הזהב. הפתרון הנפוץ בישראל להענקת הטיפול הראוי בבית המגורים, הוא העסקת עובד זר. על מנת שהבית יוכל להכיל בקלות את העובד הזר ולספק לו מרחב מגורים ראוי, יש לנסות להתאים אותו לכך. חשוב לדאוג לכך שלעובד הזר יהיה חדר מגורים פרטי, אשר יאפשר לו לבלות את השעות החופשיות מעבודה, לאחסן את חפציו, ולשמור על קשר עם משפחתו. ככל שתנאיו של העובד הזר יהיו טובים יותר, כך הסיכוי שהוא יישאר לאורך כלל תקופת העסקתו עולה, מה שמונע תחלופה תכופה של עובדים, אשר האדם המבוגר יתקשה להתרגל אליהם.

הכנת חדר השירותים למניעת נפילות

ההתנהלות בחדר השירותים היא אחד מהאתגרים הגדולים בגיל השלישי. לצד היכרות ושימוש במגוון מוצרי ספיגה למבוגרים, כדאי גם לנסות להכין את חדר השירותים עצמו, ולהתאים אותו לשימוש של אוכלוסייה מבוגרת. הצעד הראשון בדרך להכנת חדר השירותים, הוא להתקין מדבקות מונעות החלקה על רצפת המקלחת. מדבקות אלו יכולות למנוע אסון בשל נפילה לא מתוכננת. מסיבה דומה, כדאי גם להתקין מוטות לצד השירותים עצמם, אשר יאפשרו סיוע בזמן הישיבה והקימה מהאסלה. כדאי מאוד לדאוג לכך שחלל המקלחת יהיה רחב די הצורך כדי להכניס אליו כיסא ישיבה, אשר יאפשר רחצה בטוחה בגילאים מבוגרים. לעיתים, כדאי גם לשקול התקנת כפתור סיוע ומצוקה בתא השירותים, במקרה של נפילה וקושי לקום.

שיפור איכות החיים של הדיירים

לצד השינויים אשר יש לעשות כדי להפוך את הבית לבטוח ונוח יותר, חשוב גם לשים דגש על אמצעים לשיפור איכות החיים של הדיירים בגיל השלישי. הפיכת הבית למקום אשר נעים ומהנה להיות בו לאורך שנות הפרישה. חשוב שההתאמות הללו יהיו בהתאם לרצונם של הדיירים - חלקם יעדיפו מערכת קולנוע ביתית, אחרים אשר מתעניינים במוזיקה יעדיפו להשקיע במערכות הגברה ורמקולים באיכות מעולה. כדאי מאוד גם לבחון את צורת החימום של הבית, ולדאוג לכך שהוא יהיה מספק, מאחר ומבוגרים רבים הופכים לרגישים יותר לקור עקב שינויים בזרימת הדם.

 

 

גיל הזהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד