י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
טכנולוגיה מפתיעה • צפו

ההסלמה בדרום: נחשפת המערכת החדשה ליירוט בלוני תבערה • צפו

במשמר הגבול חושפים היום לראשונה את המערכת החדשה "להב אור" שמטרתה ליירט באמצעות לייזר בלוני נפץ ותבערה שמשוגרים מרצועת עזה. עד עתה הצליחה המערכת לאתר וליירט כבר 32 זרי בלונים אליהם היו מחוברים חומרי בערה ומטענים • צפו

ההסלמה בדרום: נחשפת המערכת החדשה ליירוט בלוני תבערה • צפו
מערכת להב אור צילום: צילום מסך

בצל ההסלמה בדרום, במשמר הגבול חושפים היום (חמישי) את מערכת הלייזר החדשה "להב אור" שמטרתה ליירט בלוני נפץ ותבערה שמשוגרים על ידי פלסטינים מרצועת עזה.

המערכת החדשה אשר פותחה על ידי משמר הגבול, חברת אופטידיפנס ומערכת הביטחון, הצליחה לאתר וליירט כבר אמש 32 זרי בלונים אליהם היו מחוברים חומרי בערה ומטענים. אחד המטענים אף פוצץ באוויר כתוצאה מפעילות המערכת. יירוטים אלו מצטרפים ליירוטים נוספים בשבוע האחרון שבוצעו על ידי המערכת המוצבת בגזרת רצועת עזה.

במשטרה מציינים כי מדובר במערכת ראשונה מסוגה בעולם, שפותחה בהובלת משמר הגבול של משטרת ישראל ופיזקאיים מחברת אופטידיפנס המתמחים בתחום האלקטרו-אופטיקה והלייזרים, פרופסור עמי ישעיה מאוניברסיטת בן גוריון וד"ר אודי בן עמי, מחלקת פיתוח אמצעים טכנולוגיים של המשטרה, המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה של משרד הביטחון וצה"ל ובשילוב מערכת של חברת אלביט ואמצעים נוספים שסיפקה החטיבה הטכנולוגית של זרוע היבשה.

"המערכת מצליחה באופן יעיל ליירט את הבלונים שנכנסים לגזרתה באחוזי הצלחה של למעלה מ- 90%", אומר היום בכיר במשמר הגבול ומוסיף: "שיתוף הפעולה שנוצר בין משטרת ישראל, צה"ל ומערכת הביטחון מביא לתוצאות מבצעיות מרשימות המחזקות את ביטחון תושבי עוטף עזה".

בתוך כך, מאז שעות הבוקר פרצו בעוטף עזה כ-20 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. כוחות כיבוי יחד עם אנשי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע גרורי צה"ל וקציני הביטחון של היישובים פועלים לכבות את השריפות במטרה למנוע נזקים חמורים לשטחים החקלאיים. ביישובי עוטף עזה מביעים תקווה כי המערכת החדשה תבלום את הבלונים בעודם באוויר, מה שימנע את הצתת השריפות.

הלילה, תקף צה"ל באמצעות טנקים מספר עמדות של חמאס, זה הלילה התשיעי ברציפות. על פי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, לא נמסר על נפגעים ברצועה כתוצאה מהתקיפה.

מצה"ל נמסר כי טנקים תקפו עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפה, כך נאמר, בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

גם אמש נמשכו המאמצים של גורמים בינלאומיים להביא להבנות בין ישראל לחמאס ולמנוע הסלמה. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, בחמאס הציבו לישראל שורת דרישות בתמורה להפסקת הטרור מהרצועה. מנגד, ישראל דורשת קודם לעצור את הפרחת בלוני התבערה ולעצור את ההפגנות הליליות על הגדר. נכון לעכשיו, לא נרשמה פריצת דרך בין הצדדים וגורמים ביטחוניים מערכים כי הדרך להסלמה הולך ומתקצרת.

טרור הבלונים משמר הגבול לייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד