י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נערכים לחורף

מנכ"ל משרד הבריאות מקדם: שילוב פרמדיקים בחדרי המיון

פרופ' חזי לוי מקדם יוזמה של שילוב פרמדיקים בחדרי המיון. המטרה: לסייע לצוותות בחדרי המיון עם בוא החורף, אז צפויה תחלואה כפולה של קורונה בנוסף לשפעת • הרופאים, מצידם - לא מרוצים מהיוזמה

מנכ"ל משרד הבריאות מקדם: שילוב פרמדיקים בחדרי המיון
יונתן סינדל, פלאש 90

אין רופאים? יש פרמדיקים: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מקדם יוזמה לפיה יתוגברו בפרמדיקים המחלקות לרפואה דחופה (חדרי המיון) וכן מרפאות קופות החולים כדי להקל על העומסים הצפויים בהם בשל תחלואת החורף והקורונה, וזאת לאור החשש שהשילוב של שתי המחלות יגרום להצפה של חולים שעשויה להביא לקריסת מערכת הבריאות. עם זאת, הרופאים אינם מקדמים את היוזמה הזו בברכה.

לפי הדיווח של מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום", מבקש מנכ"ל משרד הבריאות לשלב את הפרמדיקים בחדרי המיון, ובכך להביא להקלת העומסים.

ההערכה היא שיש כיום כ-20 פרמדיקים שיכולים להיקלט מיידית במלר"דים. כמו כן יש כ-3,000 שרובם אינם מועסקים במקצועם במד"א או במערך טרום אשפוזי.

היוזמה, למען האמת, אינה חדשה. במשרד הבריאות מקדמים בשנים האחרונות שילוב של 'עזרי רפואה' במרל"דים, ועוד במהלך גל הקורונה הראשון החל משרד הבריאות לגייס 170 פרמדיקים לתגבור חדרי המיון ומחלקות הקורונה, אבל לפי שעה נקלטו הפרמדיקים רק בשני בתי חולים - רמב"ם בחיפה ושערי צדק בירושלים.

בנוסף, דווח שפרופ' לוי דן עם היועץ המשפטי של משרד הבריאות, עו"ד אורי שוורץ והאחות הראשית, ד"ר שושי גולדברג, במתן הרשאה לפרמדיקים ולחובשים צבאיים לסייע במבצע חיסוני השפעת במסגרת קופות החולים. כל זאת, במטרה לתגבר את מערך נותני החיסונים וכך למנוע שפעת מחד, ומאידך לפעול להקלת העומסים הצפויים בחדרי המיון.

עם זאת, הרופאים אינם מברכים על היוזמה, וזאת בלשון המעטה. פרופ' מיכאל דרשר, יו"ר האיגוד לרפואה דחופה ומנהל המיון ב"בילינסון", אמר כי "עבודה של פרמדיק בשטח אינה זהה לעבודה במלר"ד. אנחנו מכירים את הפרמדיקים כאנשי מקצוע בעלי ערך, נתמוך במהלך, אבל כרגע קיים מחסור ברופאי מלר"ד, בעוזרי רופא ובסיעוד. לא נסכים שתוספת הפרמדיקים תהיה על חשבון תוספת כוח אדם רפואי וסיעודי".

לדבריו, היקף המחסור ברופאים בתחום הרפואה הדחופה מוערך בכ-100 רופאים. במשרד הבריאות אמנם הבטיחו לתגבר את התקנים החסרים, אך עד לרגע זה ההצהרות לא יושמו, והתקנים המובטחים טרם הגיעו לבתי החולים.

ד''ר חזי לוי פרמדיק מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד