י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בטור מיוחד ל'בחדרי חרדים'

השר דרעי: "לימוד התורה יציל אותנו מהנגיף"

השר אריה דרעי כתב טור מיוחד עבור גולשי אתר 'בחדרי חרדים' לרגל פתיחת זמן אלול בהיכלי הישיבות בצל התפשטות נגיף הקורונה והסכנה המרחפת בארץ. קורא לבחורי הישיבות לשקוד על לימוד התורה • "העמל והמסירות נפש שלכם תציל את כל עם ישראל מהמגפה המשתוללת"

השר דרעי: "לימוד התורה יציל אותנו מהנגיף"
השר אריה דרעי צילום: פלאש 90

אליכם בני הישיבות הקדושות. אנו נמצאים בתקופה לא פשוטה, מזה למעלה משישה חודשים שמגיפת הקורונה עדיין משתוללת בארצנו הקדושה, ורבים רבים חללים הפילה - בחורי הישיבות שבט הלוי של עם ישראל הממיתים עצמם באוהלה של תורה נאלצו מכורח המצב להיעדר מספסלי הישיבות - ותורה מה תהא עליה?

אנו מתחילים את 'זמן אלול', מייסד תנועת המוסר הגאון ר' ישראל מסלנט היה נוהג לומר כי "באלול אפילו דגים שבים רועדים מפחד ה' ומהדר גאונו". תחילת הזמן בישיבה - התקופה שבה אנו בהכנעה יתירה ותחושה של אחריות גדולה אופפת אותנו וכתפילת הש"צ בימים הנוראים אומרים אנו, הנני העני ממעש נרעש ונפחד מכובד האחריות, ומבקשים אנו סייעתא דשמיא. אך לעת כזאת עלינו גם להתבונן ולהבין ישיבה מהי, מה מהותה ובמה שונה תלמוד תורה בישיבה מתלמודו של יחיד בביתו.

והנה אמרו חז"ל (יומא כ"ח) "אברהם זקן ויושב בישיבה, יצחק זקן ויושב בישיבה, יעקב זקן ויושב בישיבה, ומימיהם של אבותינו לא פסקה ישיבה מהם". הרי לן דכל עולם הישיבות בישראל המשך הוא של הישיבה שהושיב אברהם אבינו ויצחק ויעקב אחריו. כאשר נאלץ יעקב אבינו ע״ה לרדת לגלות במצרים, שלח לפני כן את יהודה לבנות ישיבה, ורק אח״כ ירד למצרים, כמובא בחומש בראשית (פרק מ״ו, כ״ח): ״ואת יהודה שלח לפניו אל יוסף להורת לפניו גשנה, ויבאו ארצה גשן״.

ועל כך מובא במדרש אגדה (בובר, בראשית פרק מ״ו סימן כ״ח): "ד"א "ואת יהודה שלח", לתקן לו בית תלמוד, שיהיה מורה בו בתורה, ויהיו שם השבטים קוראים בתורה", כלומר יהודי בכל מצב ובכל מקום חייב שתהיה לו ישיבה שהיא מרכז החיים. ואכן, מאז ועד ימינו אנו לא פסק ולא נדם קול התורה מעם ישראל אפילו רגע אחד, הן בהיותו בארץ ישראל בשיא תפארתו ואף בשפלותו, והן בהיותו בגולה בין שבעים זאבים, הן בימי מגיפות ומלחמה וכל שכן בימי שלום, תמיד ישבו ולמדו תורה, כי התורה היא כוחנו והיא סוד שרידותנו.

בני, חביבי, בני הישיבות המסלואים מפז - נכון. זה קשה - מעבר לכל הנסיונות הגשמיים השוררים מחוץ לכותלי הישיבה, יש את חשש הידבקות בנגיף קורונה, אבל אל לכם לחשוש, "תורה מגנא ומצלא", התורה שלכם מצילה אותנו, העמל והמסירות נפש שלכם תציל את כל עם ישראל.

אבא מסתכל מלמעלה - מרן רבינו הגדול הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק"ל מסתכל מלמעלה ורואה את בניו, פרי גידוליו, אלפי בני תורה משתוקקים, אשר מסר עליהם את נפשו לילות כימים, צועדים עם כל החששות לתחילת הזמן בישיבות, למות באוהלה של תורה כפשוטו, זהו ההכרת הטוב למרן. איזה נחת רוח עצומה יש לקב"ה שרואה את בניו בתקופה קשה זו עמלים בתורה, כד יתבין ישראל ועסקין בשמחת התורה, קודשא בריך-הוא אומר לפמליא דיליה, חזו בני חביבי דמשתכחין בצערא דילהון  ועסקין בחדוותא דיליה.

זכינו, ויש לנו אב זקן מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א הזועק מדם ליבו בימים אלו ימי חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות: "ואיך אעלה אל אבי והנער איננו איתי – אלו בני הישיבות המסולאים בפז אשר הם ערבים עלינו". התורה שלכם בני הישיבות הקדושות צורבא מרבנן, היא הערבות לקיומנו והיא עמוד התווך בעולמנו. יישר כוחכם חזקו ואמצו ועלו מעלה מעלה.

זמן אלול קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד