ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החרדים וא"י השלמה

פרסום ראשון • השר ליצמן: המועצת תכריע כיצד לנהוג בהצעת החוק של האוזר

סוגיית החרדים ופינוי שטחים בא"י שוב על השולחן, כשעל הפרק ניצבת הצעת החוק של ח"כ האזור, לפיה כי כל פינוי יישובים ביהודה ושומרון תחייב משאל עם • "אציג את הדברים בפני מועצת גדולי התורה ונפעל על פי החלטתם"

פרסום ראשון • השר ליצמן: המועצת תכריע כיצד לנהוג בהצעת החוק של האוזר
יעקב ליצמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הנושא המדיני, בכל הנוגע לסוגיית השטחים, תמיד היווה נקודה מסתורית במצע של מפלגת יהדות התורה. חלקם של הח"כים בעלי זיקה ימנית יותר וחלקם פחות. כעת נמצאת על השולחן הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר שקובעת כי כל החלטה על פינוי יישובים תחייב משאל עם. הצעת החוק מעמידה למבחן את המפלגה החרדית אל מול הסוגיה המדינית.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במענה לפנייה של ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן שביקש את תמיכתה של יהדות התורה לחוק 'משאל עם' אותו יוזם כאמור חבר הכנסת צבי האוזר, מודיע לפני זמן קצר (חמישי) השר יעקב ליצמן, כי הנושא יעלה לדיון בפני מועצת גדולי התורה, כפי הנהוג בנושאים מדיניים שמעוררים מחלוקת בתוך הסיעות החרדיות.

על פי הצעת החוק של האוזר, הממשלה לא תוכל לפנות שטחים ביהודה ושומרון, אלא רק בתום משאל עם כפי שנהוג בפינויים של ערים בתוך שטחי ישראל המובהקים.

ראש המועצה יוסי דגן שיגר השבוע מכתב לשר ליצמן, בו דרש את תמיכתו בחוק. במכתב כתב דגן: "החלת החוק היא בראש ובראשונה אמירה מוסרית כלפי מעל חצי מיליון בני אדם החיים מזה 52 שנים לחת שלטון צבאי מכיוון שעל כל ההבטחות הריבונות לא מוחלת".

דגן טוען כי "לא ייתכן שחצי מיליון אזרחים יחיו כאשר חרב מונחת על צווארם, וכל ממשלה עלולה במחטף כפי שעשה אריאל שרון בגירוש בגוף קטיף וצפון השומרון להחליט על פינויים או פגיעה בהם". הוא הסביר כי "אותם אזרחים זכרים להגנה שיש ליישובי הגולן ומזרח ירושלים".

"כל החלטה היסטורית עלולה לפגוע במעמדם של היישובים הישראלים ביהודה ושומרון , אם בכלל תהיה כזאת, מחייבת הכרעה במנגנון הסכמה לאומי בדומה לזה החל בגולן ובירושלים" מציין דגן ומבקש "לסייע בהעברת החלת החוק הן בסייעתך והן בכלל".

במענה לפנייתו, מיהר השר יעקב ליצמן להגיב לדגן במכתב שם כתב : "ככל שתתקדם ההצעה בנושא, אציג את הדברים בפני מועצת גדולי התורה ונפעל על פי החלטתם".

 

יעקב ליצמן צבי האוזר משאל עם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד