ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לקראת הפגנת הימין

עימותים בבלפור: המשטרה פינתה את מאהל המחאה נגד נתניהו

לאחר עימותים בין שוטרים למפגינים - המשטרה סיימה לפנות היום את מאהל המחאה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, לקראת הפגנת התמיכה בנתניהו שתתקיים הערב. 

עימותים בבלפור: המשטרה פינתה את מאהל המחאה נגד נתניהו
המשטרה מפנה מפגין מבלפור צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במסגרת היערכות המשטרה למחאת הימין הערב (חמישי) בירושלים, הוחלט במשטרה לאפשר את קיום המחאה מול מעון ראש הממשלה באזור בו מתקיימות בדרך כלל הפגנות השמאל נגד ראש הממשלה. בעקבות כך, הוחלט לפנות את מאהל מפגיני השמאל שניצב מול המעון במטרה למנוע חיכוכים במהלך ההפגנה. בעקבות התנגדותם של אנשי המאהל להתפנות, התפתחו עימותים בין המוחים לשוטרים.

בהודעת המשטרה נאמר, כי לאחר ניסיונות ממושכים של הידברות עם המפגינים ולאור סירובם לעבור למתחם שהוקצה במיוחד, פינו השוטרים את כלל המפגינים מהמקום אל המתחם שהוקצה להם. במשטרה הדפו את טענות המפגינים והסבירו כי החלטות משטרת ישראל הינן מקצועיות בלבד ונועדו לשמור על ביטחונם של המוחים ולמנוע למינימום האפשרי את החיכוך בין הצדדים. "משטרת ישראל תאפשר לכל דורש את חופש הביטוי והמחאה ותפעל כנגד כל הפרה של הסדר הציבורי ופגיעה בקיומן התקין של מחאות אלו", נמסר מהמשטרה.

כהפקת לקחים מההפגנות הקודמות במשטרה נערכו מבעוד מועד למחאות שיתקיימו הערב, והציבו כוחות גדולים בכל האזור שסביב מעון ראש הממשלה וכיכר פריז. הכוחות החלו לפנות המאהל כבר בשעות הצהריים המוקדמות. אך כככל שהמפגינים התנגדו, במשטרה החלו בפינויים בכוח. "משטרת ישראל שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין "נאמר בהודעת המשטרה.

עוד נמסר, כי "משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה".

במשטרה הובהר למוחים במאהל כי בסיומה של המחאה הערב תתאפשר החזרה של המאהל למיקומו הנוכחי. במהלך הימים האחרונים התקיים  שיח עם המוחים ואף נשלח להם מכתב שמסביר את הדברים ואת הסיבות המבצעיות להסטת המאהל. חשוב לציין שלא מדובר בפינוי אלא בהזזת הציוד מספר מטרים בסמוך למיקומו הנוכחי.

מאהל מחאה מעון ראש הממשלה מפגינים בלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד