י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הח"כ החרדי נכנס לעובי הקורה

הוראת משרד הבריאות שמפלה את החרדים

לא אחת עולה נושא הנגשת השירות לאו דווקא בדרך מקוונת, כאשר רבבות אזרחים חרדים אינם נגישים לאינטרנט. בימים האחרונים פורסמה הוראה ממשרד הבריאות כי על היוצאים מחו"ל למלא טופס הצהרת בריאות באינטרנט | ח"כ טסלר פנה בעניין לשר הבריאות

הוראת משרד הבריאות שמפלה את החרדים
תיעוד מנתב"ג בעידן הקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במשרד הבריאות פרסמו בימים האחרונים הוראה חדשה, לפיה נדרשים כל היוצאים לחו"ל לחתום על הצהרת בריאות כ- 24 שעות קודם הגעתם לשדה התעופה ויציאתם לחו"ל.

מדובר בחתימה על הצהרה שנעשית דרך האינטרנט, בה יצטרך הנוסע למלא מספר שאלות ובסופו יקבל אישור או סירוב לעלות לטיסה בדרך ליעד, כשהכל נעשה דווקא דרך האינטרנט.

הדבר כמובן מקשה על כל אלה שלא מחזיקים באינטרנט ויתקשו לדווח על כך וממילא לצאת מהארץ, כשנושא הנגשת השירות לכל אזרח באשר הוא עולה מידי פעם ביוזמות של הממשלה ובדרך כלל מתוקנים מיידית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שנרתם לטפל בנושא, הוא יו"ר הוועדה לפניות ציבור חה"כ יעקב טסלר, שפנה לשר הבריאות יולי אדלשטיין במכתב וכתב "ההנחיה לאשר את ההצהרה בצורה מקוונת, תמנע ממגזרים רבים באוכלוסייה שאין להם נגישות לשירותי האינטרנט לאשר את ההצהרה כנדרש, דבר שיפגע בזכאותם לצאת מישראל".

יו"ר הוועדה טסלר מציע לאפשר את מילוי ההצהרה לכל נוסע כנדרש, או על ידי הצבה של עמדות ממוחשבות (קיוסקים) בשדה התעופה, בו יוכלו הנוסעים למלא את ההצהרה באופן מקוון או מילוי ההצהרה על ידי מוקדנים בשיחת טלפון.

'בחדרי חרדים' יעקוב אחרי העוולה וידווא שהיא תתוקן.

יעקב טסלר משרד הבריאות אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד