ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
גינויים מימין ומשמאל

צפו: השוטרים לא זיהו את הח"כ והוא נגרר בכוח

גינויים מימין ומשמאל נגד משטרת ישראל בעקבו תיעוד בו נראה חבר כנסת חדש יחסית מיש עתיד מובל על ידי שוטרים בכטח למרות שהוא מצהיר בפניהם כי הוא חבר כנסת | "לחברי כנסת יש חסינות. נקודה. אסור להגביל את חופש התנועה שלהם. אני מצפה מהמשטרה לרענן את נהליה עוד היום"

צפו: השוטרים לא זיהו את הח"כ והוא נגרר בכוח
ח"כ יוראי להב הרצאנו מובל ע"י השוטרים צילום: צילומסך

בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת, המשטרה הוציאה בכוח את חבר הכנסת יוראי להב הרצנו במהלך הפגנה מול בית ראש הממשלה, בתגובה פורסמו גינויים מימין ומשמאל נגד המשטרה.

בתיעוד שפורסם, נראים שני שוטרי מרחב ירושלים מוציאים בכוח את חבר הכנסת יוראי להב הרצנו מ'יש עתיד' ממתחם ההפגנה לקראת הגעת מפגיני הימין שקיבלו רישיון להפגין במתחם בו שוהים מפגיני הדגלים השחורים.

חה"כ להב הרצנו הגיב לאלימות המשטרה כלפיו ואמר: "זכות ההפגנה היא זכות קדושה בדמוקרטיה, ועלינו להגן עליה בחירוף נפש. אני מצפה מהמשטרה שתאפשר את החופש של כל אזרח להפגין".

‏חבר הכנסת גדעון סער מ'הליכוד' הגיב לתיעוד: "הפרת חוק על ידי רשות המופקדת על אכיפת החוק. בראש חוצות". חבר הכנסת אחמד טיבי כתב: "המשטרה עברה על חוק החסינות".

השר למשאבי המים וההשכלה הגבוהה, זאב אלקין כתב בתגובה למקרה: "יש לי מחלוקת אידיאולוגית עמוקה עם ח"כ להב ומפלגתו, וכמובן אין בי שום סימפטיה להפגנות בבלפור. אבל התנהלות כזאת של משטרת ישראל מול חבר כנסת אין לה מקום, והיא מנוגדת לחלוטין לחסינות חברי הכנסת. אמיר אוחנה ויריב לוין לטיפולכם הדחוף".

גם חה"כ בצלאל יואל סמוטריץ' ממפלגת 'ימינה' גינה את המקרה ואמר: "אני קורא לשר לבט"פ, ליועמ"ש לממשלה ולמשטרת ישראל‬⁩ לתחקר עד תום את האירוע החמור הזה, להפיק לקחים, ולוודא כי חסינות חברי הכנסת תישמר באדיקות. חסינות חברי הכנסת היא נדבך מרכזי בהפרדת הרשויות ואסור להשלים עם פגיעה בה מצד המשטרה".

יו"ר ועדת הכנסת חה"כ איתן גינזבורג מ'כחול לבן' הגיב: "לצערי זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה פועלת בכח נגד חברי כנסת או מעכבת אותם. לחברי כנסת יש חסינות. נקודה. אסור להגביל את חופש התנועה שלהם. אני מצפה מהמשטרה לרענן את נהליה עוד היום, כדי שדברים מסוג זה לא יחזרו על עצמם. חוק הוא חוק, והמשטרה צריכה להיות הראשונה לשמור עליו".

יו"ר הכנסת יריב לוין פרסם הערב הודעה ארוכה בה כתב: "שוחחתי הערב עם חבר הכנסת להב-הרצנו על מנת להביע בפניו את הזעזוע שלי מהמקרה החמור אשר אירע מוקדם יותר היום. אני רואה בחומרה רבה את עיכובו והרחקתו של חבר הכנסת להב הרצנו, תוך פגיעה בחסינותו כחבר כנסת, בחופש התנועה שלו ובחופש הפעולה שלו".

לדברי לוין: "מדובר באירוע החותר תחת יכולתו הבסיסית של חבר כנסת למלא את תפקידו, דבר שאסור להשלים עימו במשטר דמוקרטי. רשויות אכיפת החוק חייבות לטפל ביד קשה בתופעות של אלימות, הסתה לפגיעה בראש הממשלה ובמשפחתו וביזוי סמלי המדינה, אך הדבר חייב להיעשות תוך הקפדה על כיבוד חסינותם של חברי הכנסת ויכולתם כנציגי ציבור למלא את תפקידם".

הוא הבטיח: "עוד הערב אפנה בעניין זה לחברי השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ואבקש ממנו לפעול במהירות על מנת להבטיח שמקרים כאלה לא ישנו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במסגרת הערכות למחאות באזור בית רוה"מ, התבקשו מפגינים שהיו במתחם המיועד למחאה שצפויה להתקיים בשעות הערב לעבור למתחם שהוקצה להם. לאחר פניות והידברות שהחלה לפני מספר ימים ובמהלך היום נאלצו שוטרים להעביר את המוחים מהמתחם למקום שהוקצה להם. במהלך הפינוי חלק המפגינים התנגדו ואף אזקו את עצמם למקום".

"במהלך הפינוי שוטרים פנו לאחד מיושבי המאהל שהיה באוהל וביקשו ממנו להתפנות משסרב החלו השוטרים לפנותו לכיוון המתחם שהוקצה להם, במהלך ההובלה אמר האדם שהוא חבר כנסת , בו ברגע עצרו השוטרים וביקשו שיזדהה כי הוא לא מוכר להם וזאת מספר פעמים לאור סרבו להזדהות המשיכו השוטרים ללותו למתחם וגם שם ביקשו השוטרים כי יזדהה אך הוא סרב".

"בהמשך הוא שוחח עם מפקד המרחב שזיהה אותו כח"כ הוא התנצל והכניסו חזרה למתחם. יש לציין כי גם חבר כנסת מוטלת החובה להזדהות כאשר הוא מתבקש, דבר שהיה מונע את המקרה. במקום היו עוד חברי כנסת שהסתובבו במקום ללא כל הפרעה. תפקידה של משטרת ישראל לאפשר את קיום המחאות תוך שמירת החוק וכך תמשיך". תגובת המשטרה.

מעצר שווא חבר כנסת אלימות שוטרים יוראי להב הרצאנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד