י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אין רמזור

חשיפת 'בחדרי' > השרים החרדים זעמו וישיבת הקבינט פוזרה

פרופ' רוני גמזו אמור היה להציג הערב בקבינט הקורונה את תכנית 'הרמזור' אותה הגה יחד עם אנשי צוותו, אלא שזעם מצד השרים החרדים פוצץ את הישיבה. הזעם התעורר בעקבות מתווה לפיו בתי הכנסת יוגבלו הרבה יותר מאירועי תרבות. פרופ' גמזו סירב לפגוש את השרים ולהידבר עמם

חשיפת 'בחדרי' > השרים החרדים זעמו וישיבת הקבינט פוזרה
דרעי, נתניהו, ליצמן צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ישיבת קבינט הקורונה התכנסה הערב (חמישי) כדי לאשר את מתווה הרמזור שהגה יו"ר פרויקט 'מגן ישראל' פרופ' רוני גמזו, אלא שבעקבות זעם מצד השרים החרדים הישיבה פוזרה ללא קבלת החלטות.

הזעם התעורר בעקבות מתווה שהוצג עוד קודם לכן בפני שרי הקבינט, ובו אפלייה בין בתי הכנסת שההתקהלות בשטח פתוח מותרת בהדרגה מ-30 בעיר אדומה ועד 100 בעיר ירוקה. כשמנגד, באירועי תרבות מאושרים התקהלויות עד 500 איש ואף עד 1000 באישור מיוחד.

עוד קודם הדיון הבהירו נציגי הסיעות החרדיות השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי כי הם מתנגדים לכך, ויש להביא מתווה שיוסכם עליהם, אך לטענת בכירים חרדים גמזו סירב לפגוש אותם או לדבר איתם.

בישיבה מחו השרים החרדים על האפלייה ואמרו: "מה ההבדל בין תפילה שמותרת עד 30, לעומת אירועי תרבות שמותרים בהם 500", זעק השר ליצמן אליו הצטרפו גם השרים ישראל כץ ועמיר פרץ.

לטענת משתתפים בדיון, לרוני גמזו לא היו תשובות שסיפקו את השרים הזועמים, שקיבלו כאמור גיבוי מצד שרים נוספים, מה שהביא לכך שהישיבה פוזרה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ללא הצבעה וללא החלטות.

במהלך הישיבה סוכם כי הממשלה תבקש מיו"ר ועדת החוקה יעקב אשר להאריך את התקנות שאמורות לפקוע ביום שלישי הבא בחצות ליל לאחר שהוא הציב בפניהם אולטימטום להרחיב את פעילות בתי הכנסת ולהגיש את מתווה הרמזור בהקדם.

קורונה רוני גמזו .יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד