י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המתפללים גילו

שוב: פלסטינים הזיקו למתחם קבר יוסף בשכם

מתפללים שהגיעו הלילה לקבר יוסף הצדיק בשכם לקראת ר"ח אלול, גילו כי מתחם הקבר הושחת ואף הושלכו אליו בקבוקי תבערה • יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תוקף "כשהממשלה חוששת להחיל ריבונות, הברברים לא מפחדים להשתולל"

שוב: פלסטינים הזיקו למתחם קבר יוסף בשכם
ונדליזם בקבר יוסף צילום: רועי חדי

כמידי ערב ראש חודש, הלילה התקיימה כניסה מצומצמת לקבר יוסף הצדיק בשכם. בשל התפרצות הקורונה, הכניסה התקיימה על פי מגבלות משרד הבריאות. עם כניסתם למקום מצאו המתפללים כי מתחם הקבר וסביבתו הושחתו על ידי אלמונים. בין היתר גיו המתפללים כי כיורים נותצו וכך החלונות בבית המדרש, הקירות חוררו ונשברו, התאורה הושחתה ובמקום נמצאו שאריות בקבוקי תבערה שככל הנראה הושלכו למקום.

"אנחנו נכנסים לכאן הלילה. ומבקשים להאיר באור גדול", אמר במקום יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. "מכאן אפשר לדרוש מהממשלה, ללמוד מיוסף הצדיק גבורה, ללמוד מיוסף הצדיק לעמוד מול אומות העולם, ולהיות משביר לנהל גם מול אויבים וגם מול אוהבים.


יוסי דגן במתחם הקבר//צילום: רועי חדי

"ליוסף הצדיק היה בוודאי הרבה פחות כח משיש לנתניהו מול ארה"ב עם המעמד של ישראל", הוסף דגן. "עליו להחיל את הריבונות בצורה מלאה על כל הישובים, להביא תנופת בנייה ולהגיע למליון יהודים ביהודה ושומרון, להפסיק את הרמייה הזו, להפסיק את התרגילים והשטיקים. בצורה פשוטה ללמוד מיוסף הצדיק ולהחיל את הריבונות".עוד הוסיף דגן ואמר: "אי החלת הריבונות והנסיגה מריבונות היא שמביאה בסוף מקום לברבריות ולהשחתה בקבר יוסף".

הרב אליקים לבנון רב המועצה האזורית שומרון אמר: "השערים לירושלים נמצאים בשכם, דרך שכם מגיעים לירושלים ומשם לכל ארץ ישראל, אנחנו היום במאבק גדול בכל מה שקשור להתגלמות הגאולה. אנחנו נלחמים על קיום תהליך הגאולה, בכל פעם יש עיכובים. יש ריבונות ואז אין ריבונות, מי שמוביל את התהליכים האלו הוא מי שנקרא אצלנו משיח בן יוסף. בסופו של דבר יבוא משיח בן דוד, והוא יאחד את הכל ולו אנחנו מצפים".

הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת המועצה אזורית שומרון בסיוע מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים בשומרון של המועצה האזורית שומרון ובליווי ואישור צה"ל וכוחות הבטחון.

 

קבר יוסף שכם וונדליזם יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד