י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פועל לסגור את שמי אוקראינה

גמזו מכריז מלחמה על הטסים לאומן; בברסלב תוקפים בחריפות

פרופ' רוני גמזו פועל בכל דרך למנוע את הטיסות לראש השנה תשפ"א לאומן. על פי הדיווח, גמזו אף פנה בעניין לנשא אוקראינה בעצמו וביקשו לאסור את הגעת ההמונים שעשויים להדביק את האוקראיניים. בברסלב זועמים וטוענים כי הפרויקטור ביטל פגישה שנקבעה עמו בנושא

גמזו מכריז מלחמה על הטסים לאומן; בברסלב תוקפים בחריפות
פרופ' רוני גמזו/חרדים בדרך לאומן צילום: אוליבר פיטוסי/אבי דישי, פלאש 90

יו"ר פרויקט 'מגן ישראל' פרופ' רוני גמזו, המכונה 'פרויקטור הקורונה', מכריז מלחמה על הטסים לאומן ופועל למנוע טיסות לאומן. גמזו פנה בעניין גם לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וביקשו שלא יאפשר טיסות מישראל לאומן שיביאו עמן מאות מחסידי ברסלב.

כמו כן במהלך דיון בקבינט הקורונה שהתכנס הערב והתפוצץ ללא החלטות, קרא פרופ' גמזו שלא לטוס השנה לאומן להשתטחות על קברו של רבי נחמן מברסלב זי"ע, וזאת מחשש לאירוע הדבקה המוני לא רק בקרב אלפי הנוסעים, אלא גם בקרב התושבים המקומיים באוקראינה.

גמזו ציין כי הוא מקווה שמנהיגי שתי המדינות יפעלו לעצירה מוחלטת של המשלחות לאומן השנה, מתוך גילוי אחריות לבריאות הציבור. לדבריו: "על הממשלה להנחות את רשות שדות התעופה למנוע טיסות ישירות לאוקראינה, מסיבות בריאותיות".

נציין כי דבריו של גמזו הגיעו לאחר שמקודם יותר היום פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי, איש ברסלב נחמן בנשעיה והרב שלום ארוש, צפויים להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שרת התחבורה מירי רגב, בכדי לדון במתווה שיאפשר יציאת החסידים לאומן.

בחסידות ברסלב התייחסו לדיווח ותקפו את גמזו בחריפות. יו"ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה אמר: "נודע לנו מהתקשורת שגמזו פנה לנשיא אוקראינה בכדי שיבטל את הקיבוץ באומן בראש השנה, היות שנקבע לנו פגישה להצגת המתווה של חסידי ברסלב וביטלת אותה מחוסר עניין. התנהלות זו סותרת את היסוד הראשון שאיתו באת אל הציבור וממנו אתה שואב את כוחך".

"במעשיך הראית שלא שקיפות יש בך ובוודאי לא רצון לפתור בעיות ככשלונך עד עכשיו כך גם תיכשל בנושא אומן", הוסיפו למתקפה החריפה והחריגה כנגד הפרויקטור רוני גמזו וקינחו: "במעשיך הינך מעצים את חוסר האמון במערכת".

רוני גמזו טיסות לאומן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד