י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לילה של אש בדרום

מטחי רקטות לעוטף עזה, בית נפגע בשדרות; צה"ל תקף ברצועה

צה"ל תקף הלילה ברצועה תשתיות ומטרות של ארגון הטרור חמאס לאחר שמטח רקטות שוגר לכיוון העיר שדרות • בעקבות המטח טופלו כ-3 נפגעות חרדה, ועוד אשה שנפצעה בדרכה למרחב המוגן • מוקדם יותר תקף צה"ל מנהרות ותשתיות תת קרקעיות אחרי יממה נוספת של שריפות

מטחי רקטות לעוטף עזה, בית נפגע בשדרות; צה"ל תקף ברצועה
שיגור רקטות מרצועת עזה צילום: דדי פולד, חדשות ביטחון שדה

ההתכתשות בין צה"ל לארגוני הטרור ברצועת עזה, עלתה הלילה שלב נוסף לקראת הסלמה רחבה. הלילה, תקפו מטוסי חיל האוויר במספר גלים, מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס לאורך הרצועה, זאת בעקבות המשך שיגורי בלוני התעברה וירי הרקטות לעבר שטח ישראל. מנגד, הארגונים הפלסטינים השיבו במטחי רקטות לעבר שדרות והיישובים בעוטף עזה.

סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר, נורה מטח רקטות לעבר העיר שדרות ויישובים נוספים. אזעקות צבע אדום נשמעו. אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית מגורים בשדרות וגרמה להרס רב. רק בחסדי שמים איש לא נפגע. לאחר מכן סיפרו בני הבית כי התעוררו מההזעקה ונמלטו למרחב המוגן,מה שככל הנראה הציל את חייהם.

ממד"א נמסר, כי חובשים ופראמדיקים של הארגון העניקו טיפול רפואי ל-3 נפגעות חרדה בקרבת הבית שספג את פגיעת הרקטה ובכתובת נוספת באישה כבת 52 שנחבלה בגפיים בדרכה למרחב המוגן. לא דווח על נפגעים נוספים.

מוקדם יותר הלילה, סמוך לחצות, לאחר יממה נוספת של שריפות, 42 במספר בעוטף עזה, כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה, כולל ירי רקטות לעבר שטח ישראל, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס ברצועה.

בתקיפה נפגע בין היתר אתר לייצור בטון המשמש לבניית תשתיות תת קרקעיות ומנהרות של ארגון הטרור חמאס. מוקדם יותר הערב שיגרו פלסטינים שתי רקטות מהרצועה שנפלו באזור גדר המערכת כתוצאה מהשיגורים הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד. בצה"ל בודקים האם השיגורים חצו לשטח ישראל.

מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח הרצועה לשטח ישראל במהלך היום. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

בצה"ל הוסיפו כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

מאז שעות הבוקר אמש פרצו בעוטף עזה למעלה מ-40 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. כוחות כיבוי יחד עם אנשי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע גרורי צה"ל וקציני הביטחון של היישובים פעלו לכבות את השריפות במטרה למנוע נזקים חמורים לשטחים החקלאיים. אמש נחשפה מערכת לייזר חדשה של משמר הגבול שמטרתה ליירט בלוני תבערה. ביישובי עוטף עזה מביעים תקווה כי המערכת החדשה תבלום את הבלונים בעודם באוויר, מה שימנע את הצתת השריפות.

זמן קצר לאחר שמטוסי צה"ל עזבו את הרצועה, נשמעו שוב אזעקות ביישובי עוטף עזה, כיסופים ועין השלושה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

גם אמש נמשכו המאמצים של גורמים בינלאומיים ובראשם המודיעין המצרי להביא להבנות בין ישראל לחמאס ולמנוע הסלמה. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, בחמאס הציבו לישראל שורת דרישות בתמורה להפסקת הטרור מהרצועה. מנגד, ישראל דורשת קודם לעצור את הפרחת בלוני התבערה ולעצור את ההפגנות הליליות על הגדר. נכון לעכשיו, לא נרשמה פריצת דרך בין הצדדים וגורמים ביטחוניים מערכים כי הדרך להסלמה הולך ומתקצרת.

שיגור רקטות שדרות צה"ל בלוני תבערה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד