י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שפת הגוף

שימו לב: אוהבים לדבר? כדאי שתבדקו אם האדם שלפניכם מעוניין לשמוע אתכם

בזמן שאנו פוגשים אדם ומספרים לו מעשה שהיה, עלינו לשים לב לתנועותיו, האם הוא מעוניין לשמוע אותנו? נוכל לדעת זאת ע"י קריאת שפת הגוף • והיום: מה ניתן לראות מנגיעה באוזניים?

שימו לב: אוהבים לדבר? כדאי שתבדקו אם האדם שלפניכם מעוניין לשמוע אתכם
יושב צילום: unsplash

האוזניים

שפשוף האוזן: כאשר מישהו משפשף את האוזן בין אגודלו לאצבעו, זה סימן לכך שהוא אינו רוצה לשמוע דברים שנאמרו, מכיוון שאינו מעוניין בהם או אינו מאמין בהם.

גרוד האוזן: כאשר מישהו מגרד מאחורי אוזנו באצבע המורה שלו, זה סימן לכך שהוא מבולבל, נבוך או מפקפק במה שנאמר.

ליטוף האוזן: בדרך כלל ליטוף מעיד על הרהור והתלבטות. אם כן, ליטוף האוזן מעיד על רצון להתבונן מחדש בדברים שנאמרו ובחינת הצד השני של המטבע.

כיסוי האוזן: אנשים מכסים לפעמים את אוזניהם, כדי שהדובר יידע שהם אינם רוצים לשמוע עוד, מכיוון שהנושא מדכא מדי, או ששמעו מספיק.

דרך מודגשת יותר לומר ששמעת מספיק, היא לתחוב אצבע לאוזן ולנענע אותה לצדדים. כאשר אדם עושה זאת כשאתה מנסה למכור לו משהו, זה הזמן להפסיק ולהרהר באסטרטגיית המכירה שלך.

סיבוב אצבע לפני האוזן הוא סימן לכך שמישהו או משהו הוא מופרע.

אוזן ימנית בדרך כלל מסמלת את השמיעה הקשורה לעתיד. ואילו אוזן שמאל מלמדת על דבר שנשמע בעבר. על כן, נגיעה באוזן ימנית תספר לנו על התבוננות מחדש של אותו אדם בדבר נושא שיש לו השלכות בעתיד. ובתנועה זו הוא בוחן האם כדאי ורצוי לפעול בעתיד על פי מה ששמעתי עכשיו. ומאידך גיסא, נגיעה באוזן שמאלית תלמד אותנו על מחשבה המתבוננת בדבר שנעשה בעבר עקב ה'חדשה' שהוא שמע כעת.

נמשיך בעז"ה בשבוע הבא אליהו עזריאל מחבר הספר 'שפת הגוף והנפש' ויו''ר מכון התבוננות.

שפת גוף אליהו עזריאל אוזניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד