ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
והשבוע ב'שלוש קריאות'

כך הוכנס ח"כ גפני בסתר 'למעייני הישועה'

הטור השבועי 'בשלוש קריאות' עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים בפוליטיקה החרדית - עליהם לא תקראו בשום מקום אחר • והשבוע: הפגישה של הרב הספרדי בביתו של השר דרעי בספסופה, מי ביקש מאייכלר שיצביע בעד החוק, האשפוז של גפני והפוליטיקאים שהתקשרו וגם, מי הצלם שתובע את אגודה 

בית חולים מעיייני הישועה. אילוסטרציה
בית חולים מעיייני הישועה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

קריאה ראשונה: הכניסה הצדדית ממנה הוכנס גפני ל'מעייני'

בעוד לא נראה שחזרו לשגרה, רוב הנציגים החרדים עסקו בשבועיים האחרונים בעיקר עבודתם - 'קרדיטים', בתוך הסיעות החרדיות וביניהן נאבקו בקרנות המזבח בכל מה שנוגע לקרדיט בנוגע לקורונה, טיפול במעונות ואף בנסיעה של חסידי ברסלב לאומן בראש השנה. 

את השבוע פתחנו בבשורה על מצבו הרפואי של יו"ר ועדת הכספים הוותיק ח"כ משה גפני, שאושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' לצורך טיפול בלבו. במערכת הפוליטית עקבו בדאגה אחר מצבו. גפני מצידו המשיך לפעול ממיטת חוליו וניסה לתווך את המשבר הפוליטי.

גפני אושפז מיד עם צאת השבת בבית החולים, לשם הוא הגיע בכוחות עצמו על ידי בנו אליהו גפני, מתברר כי גפני לא נכנס עם משאית פיתות כמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם גפני נכנס לחדר המיון דרך כניסה צדדית כשמיטתו מוקפת במחיצות כדי ששאר הרופאים והמטופלים לא יזהו אותו.

הכניסה לביה"ח מעייני הישועה. צילום: פלאש 90

כבר במוצאי השבת שעברה (ראה) עבר ח"כ גפני את הצנתור הראשון בלבו. בעקבות החשאיות הסיפור לא יצא לתקשורת רק 16 שעות לאחר מכן בהודעה ששגרו מלשכתו, שם בישרו כי הוא עבר צנתור בהצלחה. בהמשך השבוע הוא עבר צנתור נוסף.

במערכת הפוליטית חייגו לאחל בהצלחה וגפני קיבל טלפונים שזרמו ללשכתו מנשיא המדינה ועד יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.

גם 'שלוש קריאות' מאחל ליו"ר הנמרץ רפואה שלימה ומהירה וחזרה מהירה לכס ועדת הכספים.

קריאה שנייה: הצלם שתובע את אגודת ישראל  

בעוד המערכת הפוליטית נערכת לבחירות שאולי נצא אליהן כבר השבוע, יש מי שאוחז עדיין בבחירות דאשתקד ותובע את סיעת 'יהדות התורה' - אגודת ישראל על זכויות יוצרים בעקבות סרטוני בחירות שהפיקו במפלגה והשתמשו בתצלומים ללא מתן קרדיט לצלם מגזרי.

ל'שלוש קריאות' נודע כי עורך הדין סופי מילר פנה השבוע מטעם הצלם דוד כהן (צלם בצפון שמצלם לסוכנות פלאש 90) ודורש מסיעת אגודת ישראל פיצויים בסך 60,000 שקל בגין שימוש בסרטון טיש חסידי, בכתב התביעה נטען כי מפלגת יהדות התורה הודתה כי טעתה בשימוש, אך מסרבת להסיר את החומר. 

עורך הדין מילר טוען בפנייתו כי הצלם סובל מ"הטרדות בלתי פוסקות בנושא הזדהותו עם המפלגה" ועל כן הוא מוכן להתפשר על הסרת החומרים ופיצוי בסך 60,000 שקלים.

'שלוש קריאות' חושף כי הצלם דוד כהן מעניק להם אולטימטום של שבוע, במקרה ולא, הם ייגררו להליכים אחרים.

קריאה שלישית: כשאדלשטיין ביקש מאייכלר לתמוך בחוק

הצבעה גורלית התקיימה השבוע בכנסת, החוק שאמור למנוע את הבחירות בדחיית התקציב, ביהדות התורה התלבטו, פלג ליצמן באגודת ישראל התנגד לחוק, בו בזמן שאחרים תמכו. החוק עבר ממש בהפרש של קול בודד אחד ברוב מיוחד הדרוש.

'שלוש קריאות' מספר כי קודם ההצבעה היה נראה כי החוק עוד עלול ליפול, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ניגש לשר יולי אדלשטיין להפר קיזוז עם האופוזיציה ולהצביע בעד החוק, אלא שאדלשטיין התעקש לשמור על מילתו ולא להצביע.

ככל שהתקרב רגע ההכרעה הלחץ גבר, ודקה קלה קודם ההצעה ניגש אדלשטיין לחבר הכנסת ישראל אייכלר מפלג אחר באגודת ישראל ושכנע אותו להצביע בעד ולא להימנע ובכך להעביר את החוק מחד ומצד שני לשמור על מילתו ולא להפר קיזוז.

שורת סיום: ומי נערך לבחירות  

מסתבר שיש עוד פוליטיקאים שנערכים לבחירות, כך יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שנופש בתקופה האחרונה בביתו בספסופה, לשם ישנה עלייה לרגל מידי יום ביומו.

דמויות מדמויות שונות שמנצלות את ההזדמנות לפגוש את היו"ר במצב רוח מרומם ולדבר אל ליבו ואף לצאת עם תוצאות.

כך בשבוע שעבר הגיע אורח מפתיע, הגאון רבי שלמה זעפרני אב"ד 'כתר תורה' ומהרבנים הספרדים הבולטים של בני התורה שלא מזוהה באופן רשמי עם תנועת ש"ס.

מדובר בפגישה מפתיעה, שכן עד היום הגר"ש זעפרני לא תמך בש"ס באופן מלא וגם לא בחצי פה, בעבר התראיין לשיחה בעיתון 'הדרך', והשתתף בסיום הש"ס של המפלגה וכן ביקר אצל נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן.

כעת ההזמנה לביתו של דרעי מעידה על חימום ביחסים, מה שאולי יביא לתוצאה מרשימה בבחירות אם וכאשר יהיו בקרוב.

שלוש קריאות משה גפני הרב שלמה זעפרני ישראל אייכלר יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד