י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
3 ימים לפיזור הכנסת

הצדדים הניצים מתבצרים; בליכוד מנסים לפרק את כחול לבן

בעוד שלושה ימים עשויה הכנסת להתפזר מאיליה וישראל תצא שוב למערכת בחירות מתוחה, רוויות שנאה והסתה, כשלעת עתה לא נראה כי מי מהצדדים מוכן להתפשר לטובת האזרחים שגם כך נאנקים עם משבר הקורונה. בליכוד מנסים לסכסך בין גנץ לאשכנזי | כחול לבן התגבשה

הצדדים הניצים מתבצרים; בליכוד מנסים לפרק את כחול לבן
גנץ/נתניהו/אשכנזי צילום: תומר נויברג/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אם לא יושג פתרון פוליטי עד יום שלישי בשעה 12:00, הרי שהכנסת תתפזר באופן אוטומטי ונצא למערכת בחירות רוויית, שנאה והסתה, השמצות והאשמות הדדיות וכל זאת תוך כדי ההתמודדות הרפואית והכלכלית עם נגיף הקורונה. עד אז ב'כחול לבן' ובליכוד מתבצרים בעמדתם ומסרבים להתרכך לדרישות שיכולות לפתור את המשבר.

היום (שישי) כינס בני גנץ את כל חברי סיעת 'כחול לבן' לגיבושון במלון כפר המכבייה, בסופו עקץ את הליכוד על ההתנהלות וצייץ, "אנחנו לא אנשים של משחקים ותרגילים. אנחנו אנשים של כבוד ותקווה, עבודה קשה, יושר וערכים".

"נפגשנו הבוקר, כל כחול לבן, להתרכז שוב במה שמחבר בינינו, שונים אך שווים, כמו שמדינת ישראל צריכה להיות. באחריות ובמסירות", הוסיף בני גנץ וצירף תמונה של כל חברי הסיעה מאוחדים.

יצוין כי במפגש השתתפו גם ח"כי מפלגת 'העבודה' שר הכלכלה עמיר פרץ ושר העבודה איציק שמולי, שצפויים להתאחד עם 'כחול לבן' בבחירות הבאות לרשימה אחת.

מאידך, בליכוד מנסים לסכסך בין בני גנץ לגבי אשכנזי, וטוענים שוב כי גבי אשכנזי מנסה לחתור תחת בני גנץ וטענו כי הוא כבר נפגש עם גורמים פוליטיים ונערך ליום שגנץ יעזוב את החיים הפוליטיים והוא יוביל את כחול לבן.

בינתיים, שלושה ימים קודם שהכנסת תתפזר באופן אוטומטי בשתי הסיעות מתבצרים בעמדתם, ומסרבים להגיע לפשרה סביב נושא המינויים וסביב נושא התקציב שמעורר את המשבר.

ביום ראשון תתכנס ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני בכדי להכין את חוק דחיית מועד התקציב ב-100 יום, כשטרם ברור בשלב זה האם בכלל יספיק לעבור במליאה קודם המועד שיפזר את הכנסת באופן אוטומטי - יום שלישי בחצות היום.

ההערכה היא כי במהלך השבת יכריע ראש הממשלה בנימין נתניהו האם פניו לבחירות או שמא להסכמות עם כחול לבן, כאשר במהלך ישיבה מצומצמת עם משפחתו הקרובה וחבריו הפוליטיים יוצגו הסקרים והתחזיות.

מפלגת כחול לבן מפלגת הליכוד גבי אשכנזי בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד