י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקרב מתלהט

הליכוד: שר המשפטים בדיל עם היועמ"ש; ניסנקורן: "עלובי נפש"

הקרב בין הליכוד לכחול לבן נמשך באופן אישי ואחרי גבי אשכנזי, כעת על המוקד - שר המשפטים אבי ניסנקורן. דיווח עיתונאי על סגירת תיק נגדו על ידי היועמ"ש מנדלבליט, הביא את הליכוד לפרסם הודעה חריגה ולתהות: "האם יש פה סגירת תיק תמורת מינוי ומינוי תמורת סגירת תיק?"

הליכוד: שר המשפטים בדיל עם היועמ"ש; ניסנקורן: "עלובי נפש"
בני גנץ בביקור במשרד המשפטים צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הקרב מתלהט: בתגובה לדיווח עיתונאי כי תיק נגד שר המשפטים אבי ניסנקורן נסגר על ידי היועמ"ש אביחי מנדלבליט, בליכוד תוקפים את ניסנקורן בטענה כי הוא מפר את ההסכם הקואליציוני. השר משיב בהתקפה.

העיתונאי אראל סגל דיווח היום כי ‏המשטרה ניהלה בדיקה לחשדות נגד שר המשפטים מ'כחול לבן' אבי ניסנקורן בחשד לביצוע עבירות פליליות בתקופת הבחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות. אלא שעל פי הדיווח של סגל, היועמ"ש מנדלבליט גנז את הפרשה.

בליכוד פתחו במתקפה בהתייחס לדיווח, ובהודעה חריפה וחריגה תהו: "האם אבי ניסנקורן גורר את המדינה לבחירות בגלל עסקה סודית עם מנדלבליט שסגר את התיק נגדו?", כשהם מאשימים אותו בהפרת ההסכם הקואליציוני.

בהודעה נמסר "ניסנקורן מפר את ההסכם הקואליציוני ומסרב להקים ועדה למינוי בכירים בשירות המדינה, לרבות מינויים במשרד המשפטים. עכשיו מתברר שמנדלבליט סגר תיק פלילי נגד ניסנקורן, וניסנקורן לאחר מכן הדיח את מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד שהחל לחקור נושאים משפטיים הקשורים למנדלבליט - ומינה במקומו את מנדלבליט שהפסיק את החקירה נגד עצמו".

"הליכוד דורש תשובות מיידיות לשאלות הבאות: מתי החליט מנדלבליט לסגור את התיק נגד ניסנקורן?; מדוע הסתירו מנדלבליט וניסנקורן את קיום התיק וסגירתו בפני הציבור, כשמדובר בתפקיד כל כך רגיש כשר המשפטים?; מדוע ניסנקורן לא נתן גילוי נאות לגבי קיום התיק וסגירתו לפני מינויו לשר המשפטים ולפני שהחליט למנות את מנדלבליט כמ"מ פרקליט המדינה".

עוד טענו בליכוד כי השר ניסנקורן מבכירי כחול לבן מפר באופן בוטה את ההסכם הקואליציוני, בכך שבין הייתר לא האריך את המינויים למרות שנקבע בהסכם, כך שפעל להדחתו של מ"מ פרלקיט המדינה דן אלדד.

עוד טוענים כי ניסנקורן לא מינה את הוועדה המיוחדת שתמנה את שומרי הסף, "אנחנו נמצאים כ-100 ימים אחרי כינון הממשלה וניסנקורן מסרב אפילו להקים את הוועדה, תוך הפרה ברורה של ההסכם הקואליציוני", תקפו.

בליכוד סיימו בהתקפה על היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט ושר המשפטים ניסנקורן: "האם יש פה סגירת תיק תמורת מינוי ומינוי תמורת סגירת תיק? מנדלבליט וניסנקורן חייבים תשובות לציבור - ומייד".

השר אבי ניסנקורן הגיב להתקפה, והשיב במתקפה משלו: "לכל מי שמנסה להפיץ שקרים מופרכים ולהמציא פרשה, לא תרתיעו אותי לרגע מהגנה על שלטון החוק". כשהוא מכנה את אנשי הליכוד: "עלובי נפש, המתקפות שלכם רק מחזקות אותי".

במשרד המשפטים הגיבו לפרסומים ומסרו: "בשנת 2017 פורסמו בתקשורת מס' ידיעות לגבי הבחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות, שבהן הועלו טענות שונות, כגון הבטחות פסולות למינויים, ועוד. בסופו של דבר, אחרי בדיקה ראשונית שנעשתה, הוחלט כי לא נמצא בסיס לפתיחה בחקירה בנושא, והעניין נגנז על דעת כלל הגורמים ‏באגף החקירות ופרקליטות המדינה, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה".

"למען הסר ספק", הוסיפו במשרד המשפטים, "ועל מנת למנוע פרסומים שגויים, נדגיש כי השר ניסנקורן איננו חשוד בעבירה כלשהי, ולא התקיימה בעניינו כל חקירה".

אבי ניסנקורן אביחי מנדלבליט מפלגת הליכוד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד