ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ההסלמה בדרום

הפרשן מעריך: "לא יהיה מנוס ממבצע להפלת שלטון חמאס"

"ישראל מאפשרת לחמאס. צריך להודות שאנחנו המורתעים ברצועת עזה", כך הפרשן לענייני הערבים צבי יחזקאלי בהתייחסותו להסלמה בדרום. לדבריו: "הם יורים לשדרות, הם חוטפים טילים בכל מיני מפקדות ריקות, זה קשקוש מבחינתם, הם לא סופגים כלום והם בעצם גם לא מורתעים"

הפרשן מעריך: "לא יהיה מנוס ממבצע להפלת שלטון חמאס"
אנשי חמאס עם רקטה בעזה צילום: עבאד רחים קאנטיב, פלאש 90

המתיחות בדרום מתגברת, ובלילה שבין חמישי לשישי נורו רקטות לעבר יישובי הדרום, ובית בשדרות נפגע. בתגובה למטח, צה"ל תקף ברצועת עזה. צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 13' שוחח בנושא עם ניסים משעל ברדיו 103fm.

בפתח השיחה הסביר יחזקאלי: "חמאס מנהל נגדנו מזה 15 שנה מלחמה ברצועת עזה, ואנחנו כל פעם חושבים שכששקט שם, זה סוף המלחמה, ואז אנחנו אומרים 'רגע, למה עף מטח?', אז אני אסביר לך למה, המטח הזה עף כיוון שהשלטון של החמאס צריך שוב כסף לתוך רצועת עזה", אמר והוסיף: "לטענתם, ההקלות, מה שישראל הבטיחה להם תמורת השקט של הפסקת הבלונים והפסקת ההתגרויות על הגדר, לא הגיע, לא מספיק להם, הם מרימים את הלהבות, בזמן שהם יודעים, שהמבוגר האחראי, שהוא ישראל, לא ייגרר לזה. הם יורים לשדרות, הם חוטפים טילים בכל מיני מפקדות ריקות, זה קשקוש מבחינתם, הם לא סופגים כלום והם בעצם גם לא מורתעים. יש להם מנוף עלינו לבוא ולומר, 'בכל פעם שאני רוצה כסף או להיטיב את תנאי הרצועה או שאתה לא עמדת במה שאני טוען, בהקלות, אני אירה לכיוון ישראל'".

לדברי יחזקאלי, "בשבוע הבא אנחנו ניפגש פה שוב ואני אומר לך, 'הנה אתה רואה, נכנס כסף קטארי. המצרים נתנו לאיזו משלחת לצאת ולהיכנס', ואתה תראה שנזכה לעוד חודשיים של שקט, ואז שוב יעופו טילים, וככה משלמים משכורות ברצועת עזה, ככה כותבים צ'קים ברצועה. לכן, אני לא מתרגש מהאיומים הישראליים שהם יחזרו למדיניות החיסולים. זה לא משנה מה אתה מפעיל במזרח התיכון, השאלה, איך, וישראל לא נחושה ברצועת עזה. ישראל מסמנת לרצועת עזה, 'אני סחיטה, אני מאוימת, אפשר לעבוד ככה נגדי ואני סחיטה'".

אז איך פותרים את הבעיה הזאת?

"אנחנו כבר מותשים ולכן אנחנו רוצים ללכת לפתרון. ואני אומר לך, לא יהיה מנוס, יום מן הימים, אינני יודע מתי זה יהיה, להיכנס לרצועת עזה, להפיל את שלטון חמאס. זה לא יכול להימשך ככה. אנחנו כבר 15 שנה מטופטפים וסחיטים ולא מבינים מה קורה נגדנו, ובעיקר לא מבינים מה מופעל נגדנו - האם זה בלונים, תודעה, עקביות, סבלנות? בסופו של דבר ניסים, לא יהיה מנוס".

לא יהיה מנוס, אתה אומר, מלהיכנס למבצע רחב להפיל את חמאס?

"בוודאי, לא יהיה מנוס. היישות הזו שיש ברצועת עזה, זו יישות ג'יהאדית, זו יישות של האחים המוסלמים. היא לא מקבלת את הקיום שלך. אנחנו מדברים היום, 15 שנה אחרי ההתנתקות מגוש קטיף, ושום דבר לא השתנה אלא רק התגבר, והטרור התגבר. בסוף, מישהו יבוא, אינני יודע מי, מנהיג שיגיד, 'אני לא יכול לסבול את הטפטופים'. אגב, חמאס, מבחינתו, 3 חודשים של שקט וחודש אחד של טפטופים או הסלמה, זו בדיוק הרמה שהוא יכול לשמר את כוחו ולא להיפגע ועדיין להפציץ את ישראל".

הם מצפצפים עלינו בלי בעיה, הם קובעים את גובה הלהבות, והם גם מצפצפים בלי יראה ופחד.

"כי במזרח התיכון יש אפשור, אני חושב שאתה מאפשר את זה. אתה בתור ישראל כמובן. ישראל מאפשרת את זה. תחשוב שהיית אוכף את הטיל הראשון, את הבלון הראשון, אני לא יודע מה, את הטיל התועה הראשון באופן שונה, היית חוסך את כל הטפטופים, ואגב, היית חוסך גם מהעזתים המון המון חוסר יציבות בחיים שלהם. אבל לא נהגת ככה ואתה נכנס לסחבת הזו. וצריך לומר ולהודות פה היום, אתה מורתע מרצועת עזה. הם ירו לשדרות, אתה תראה שעכשיו צה"ל יבוא ויגיד, 'תקפנו מטרות חמאס', אני קורא לזה נדל"ן, אמר לי פעם דובר צה"ל, 'למה את קורא לזה נדל"ן?', אמרתי לו, 'נכון, אני מצטער, זה כבר לא נדל"ן, זה רק בטון, זה אפילו לא שווה ערך'. בסופו של דבר, אנחנו שבויים במשוואה שאני ואתה מכירים אותה מזה שנים".

והסיכום הוא, לא יהיה מנוס מללכת למבצע גדול כדי להפיל את שלטון החמאס.

"בוודאי, אני לא יודע מתי זה יקרה. אבל מישהו יצטרך להפשיל שרוולים ולטפל בזה".

עריכה: אמיתי דואק, 103FM

צבי יחזקאלי ארגון חמאס הסלמה בדרום רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד