י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במסגרת הסכם הסגרה

ישראל הסגירה שלושה ישראלים מבוקשים לארה"ב ובריטניה

במסגרת הסכם הסגרה הדדי הקיים בן ישראל לארצות הברית ובריטניה, הוסגרו שני ישראלים לארצות הברית שביצעו פשעים על אדמת ארה"ב ונמלטו מאימת העונש לישראל. ישראלי נוסף הוסגר לבריטניה לאחר שנמלט הנה

ישראל הסגירה שלושה ישראלים מבוקשים לארה"ב ובריטניה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ישראל הסגירה בסוף השבוע לארצות הברית שני ישראלים, שהתגוררו בארה"ב במשך שנים ארוכות ועל רקע הליכים פליליים שננקטו נגדם, כל אחד בנפרד, נמלטו לישראל.

בועז בן משה (המכונה גם דומיניק גוטייה), הורשע בשנת 2009 במדינת ניו המפשייר בארה"ב בעבירת קשירת קשר לסחר בלתי חוקי בתרופות מרשם, שהניבה לו שלל של מאות אלפי דולרים, והוא מבוקש גם במדינת קליפורניה בגין הלבנת הון ועבירות נוספות. הוא נמלט לישראל דרך מכסיקו ערב מתן גזר דינו בתיק הראשון, ונעצר לבקשת ארה"ב בחודש ינואר 2019.

אביב שוהם שוורץ מזרחי מואשם בקליפורניה בהונאת בנקים שבמסגרתה קיבל מאת בנקים במרמה הלוואות בסך 36 מיליון דולר, ערב המשבר של שנת 2008. גם הוא נמלט לישראל ונעצר בירושלים בפברואר 2019, לבקשת ארה"ב.

את תיקי ההסגרה ניהלו עוה"ד תם כהן, נינה מנצור ואביטל ריבנר אורון מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

לאחרונה נדחו הערעורים שהגישו השניים על הכרזתם בני הסגרה, והיום, לאחר מלאכת תיאום מורכבת עם רשויות ארה"ב, שלה היו שותפים חוליית אינטרפול במשטרת ישראל, שב"ס, משרד הבריאות והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, הם הוסגרו לארה"ב.

בנוסף, ישראל הסגירה לבריטניה את איתן בן צור, כדי שיעמוד שם לדין בגין עבירות סחר בסמים מסוכנים, הלבנת הון והחזקת דרכון מזויף, שביצע בין השנים 2010– 2014.

בן צור צפוי להיות מואשם בכך שבתקופה האמורה עסק יחד עם אחרים בסחר ואספקת חשיש וקוקאין בבריטניה. את הכסף הרב שהניבו לו עסקי הסמים הסתיר בן צור באמצעים שונים. בין היתר החזיק בן צור בדירתו, בדירת שותפתו לעבירות ובכספות שנרשמו על שם אחותו מאות אלפי לירות שטרלינג במזומן, כל זאת כאשר באופן רשמי היה רשום בבריטניה כבלתי מועסק וקיבל קצבאות רווחה. בנוסף, החזיק בן צור בדירת שותפתו לעבירות דרכון מזויף, הנושא את תמונתו – אך את פרטיו של אדם אחר.

בן צור נולד בישראל, אך עבר להתגורר בבריטניה באמצע שנות ה-80, ובהמשך ויתר על אזרחותו הישראלית. בן צור נעצר בבריטניה בפברואר 2014 בחשד לביצוע העבירות המתוארות לעיל, ונחקר בגינן. בן צור שוחרר בערובה תוך התחייבות להתייצב לחקירת המשך, אלא שבמרץ 2014 נמלט לישראל, אליה נכנס באמצעות דרכונו הבריטי. בן צור נעצר בישראל בסוף 2019 לבקשת בריטניה, לאחר מאמצי איתור שנמשכו כשנה.

בפברואר 2020 הכריז ביהמ"ש המחוזי בירושלים על בן צור בר הסגרה לבריטניה, ומשבחר בן צור שלא לערער על ההכרזה, זו קיבלה תוקף סופי.

לאחר מלאכת תיאום מורכבת עם רשויות בריטניה, שלה היו שותפים חוליית אינטרפול במשטרת ישראל, שב"ס, משרד הבריאות והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, הושלמה הסגרתו לבריטניה.

תהליך הסגרה הסגרה לארצות הברית מבוקשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד