י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הציבור זכאי לקבל תשובות ענייניות"

הקרב בין הליכוד לניסנקורן: משרד המשפטים מעלה סימני שאלה סביב התיק

במשרד המשפטים מגיבים לדיווח מיום שישי לפיו נסגר תיק חשדות נגד שר המשפטים אבי ניסנקורן, וטוענים כי הסגירה התבצעה בסמיכות לכניסתו לתפקיד - מה שמעלה עוד יותר את התהיות לגבי העיתוי ועילת הסגירה | בליכוד מוסיפים לתקוף: "מדוע דבר הסגירה לא פורסם כלל לציבור ונחשף רק כעת בעבודה עיתונאית?"

הקרב בין הליכוד לניסנקורן: משרד המשפטים מעלה סימני שאלה סביב התיק
אבי ניסנקורן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב בין הליכוד לאבי ניסנקורן מתלהט, לאחר הדרישה לבדוק מתי ולמה נסגר תיק החשדות נגד שר המשפטים אבי ניסנקורן, והאם קיים דיל בין השר ליועמ"ש שדוחף לבחירות, במשרד המשפטים הודו ביום שישי כי "בעקבות טענות שונות לגבי הבחירות להסתדרות העובדים ולגבי מר אבי ניסנקורן, הועלתה האפשרות במאי 2017 לבצע בדיקה של הנושא באמצעות המשטרה. הנושא נבחן במשטרה אשר סברה כי אין מקום להמשך טיפול משטרתי בנושא, בין היתר נוכח העדר תשתית ראייתית לפתיחת חקירה פלילית וטיבן של הטענות שעלו".

על פי תגובת משרד המשפטים: "באוקטובר 2017 הודיע ראש אח"מ לפרקליט המדינה דאז, כי המלצת היחידה החוקרת היא לסיים את הטיפול בנושא ללא פתיחה בחקירה, וזאת משום שבבדיקה שנערכה לא נמצאה כל תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית".

התיק נסגר על פי משרד המשפטים, "בחודש מאי 2020", אז "הביא ראש אח"מ בפני היועץ המשפטי לממשלה נושאים שהיו מטופלים בלשכת פרקליט המדינה עד אז. אחד מהנושאים הללו היה המלצת המשטרה מאוקטובר 2017 שלא לפתוח בחקירה פלילית, עניין שהועלה מחדש בפני היועץ המשפטי לממשלה לנוכח האפשרות שמר ניסנקורן ימונה לתפקיד שר בממשלה". לשון ההודעה.

בתגובה, תקפו בליכוד את אבי ניסנקורן וחיזקו את הטענה כי קיים דיל בין השר ניסנקורן ליועהמ"ש לממשלה. השרה מירי רגב תקפה וכתבה, "לא ביבי לא חוקרים - לא ביבי - גונזים".

היא הוסיפה וכתבה: "הציבור זכאי לקבל תשובות ענייניות ולא מתקפה של שר המשפטים שמכנה "עלובי נפש" את מי ששואל שאלות ומבקש תשובות. האם הייתה בדיקה בעניינך? , מתי החלה הבדיקה?, מתי נבחנה הבדיקה על ידי היועמ"ש ומתי הוחלט לסגור אותה?, האם הייתה חפיפה בין מועד ההחלטה על סגירת התיק למועד המינוי שלך לשר המשפטים הציבור זכאי לקבל תשובות משר המשפטים שלו. זה הזמן להוכיח שאיש אינו מעל החוק", קבעה רגב.

גם שר המשפטים לשעבר וכיום שר המשטרה אמיר אוחנה, תקף את ניסנקורן ואמר: "אפשר להרוג את סיפור סגירת הבדיקה נגד שר המשפטים מאוד בקלות, אם יציגו, למשל, שהסגירה התקיימה בסמוך לאחר הפתיחה. "אבל אם הבדיקה שנפתחה על חשדות שהופנו נגד יו"ר ההסתדרות (אז) נסגרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה בסמוך לכניסתו לכנסת או לתפקיד שר המשפטים, שבמשרדו שוכן היועץ המשפטי לממשלה, האם זה עדיין "ספין"?", תהה.

השר אוחנה הוסיף ותקף, "האם, כשאנחנו כבר מכירים איך פועלת מערכת המשפט לשימור כוחה, התזה לפיה "יד רוחצת יד" כה מופרכת? נכון, תיקים נפתחים ובדיקות נערכות כל העת. חלקם מבשילים לכתבי אישום וחלקם נסגרים. אך מדוע שלא יפורסם המסמך שמציג מתי היועמ"ש החליט שהבדיקה בעניינו של מי שמכהן היום כשר המשפטים נסגרה? מדוע דבר הסגירה לא פורסם כלל לציבור ונחשף רק כעת בעבודה עיתונאית?".

לדברי השר לביטחון פנים: "עיתונאים וכלי תקשורת רבים שפרסמו אז על דבר הבדיקה, לא מעוניינים להשלים כעת בפני הציבור את התמונה המלאה?כשמדובר בגורמים הכי בכירים במשרד המשפטים כיועץ המשפטי לממשלה ושר המשפטים (בסדר הזה) — זכות הציבור לדעת". כך אוחנה.

אבי ניסנקורן סגירת תיק אביחי מנדלבליט אמיר אוחנה מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד