י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סגירת החוף הנפרד

משרד הפנים נגד ראש העיר: אפלייה פסולה בניגוד לחוק

סערת סגירת החוף הנפרד בבת ים על דעתו של ראש העיר צביקה ברוט הגיעה לשולחנו של שר הפנים אריה דרעי שנושא הערים והחופים נמצא תחת משרדו. בהנחיית השר הובהר לראש העיר כי הנחייתו הינה בניגוד לחוק היות ומדובר במשאב ציבורי העומד לרשות הכלל

משרד הפנים נגד ראש העיר: אפלייה פסולה בניגוד לחוק
צביקה ברוט/חרדים בחוף הנפרד צילום: מתוך פייסבוק/יעקב נחומי, פלאש 90

בעקבות ההוראה של ראש העיר בת ים צביקה ברוט, לסגור את חוף הים הנפרד למי שאינו תושב העיר, כשאל ההחלטה הצטרפה גם הסתה כנגד הציבור הדתי והחרדי, משרד הפנים תוקף את ראש העיר בטענה כי הוא פועל בניגוד לחוק.

במשרד הפנים מסרו כי בהנחיית שר הפנים אריה דרעי, פנתה הממונה על מחוז תל אביב במשרד - לראש העיר בת ים והבהירה לו כי החלטתו לאסור כניסה של תושבי חוץ לחופי הים בעיר, הינה בניגוד לחוק; "הנושא אינו בסמכותו ומדובר באפליה פסולה", נמסר.

במשרד הפנים הבהירו לראש העירייה כי "במידה ולא יחזור בו מהנחייתו, יוצא צו שיורה לו לחדול מפעולה זו. חופי הרחצה הינם משאב ציבורי שעומד לרשות הכלל. משרד הפנים רואה את המקרה בחומרה רבה וימשיך לפעול למניעת אפליה בחופים ובכלל".

בנוסף, קודם השבת פנה חבר הכנסת משה ארבל למשנה ליועמ"ש לממשלה עו"ד דינה זילבר. בפנייתו ציין כי "החלטה בעייתית זו המבקשת למנוע מהציבור גישה למשאב טבע ציבורי נעשתה בחוסר סמכות בניגוד לחוק, לפסיקת בג"צ ולשכל הישר ויש להורות בדחיפות לעירייה על ביטולה".

כזכור, ביום שישי פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי ראש העיר בת ים החליט לאסור כניסת תושבי חוץ לחוף הנפרד בעירו בת ים. הוא הודיע על כך בדף הפייסבוק שלו כשהוא מצרף תמונות, בהן נראה החוף עמוס וצפוף עם מאות רוחצים.

"התמונות האלה צולמו השבוע בחוף הנפרד בבת-ים", כתב ראש העיר וציין, "רוב הרוחצים - אינם בת-ימים. הם הגיעו מאוטובוסים מערים אחרות, חלקן אדומות מבחינת קורונה".

"הודעתי כעת כי מעתה, ולמשך שלושה שבועות, חופי הים שלנו יהיו פתוחים אך רק לתושבי העיר באופן חופשי, ואורחים מערים אחרות יתבקשו שלא להגיע אליהם".

לדבריו: "עבדנו קשה כדי שבת-ים תהיה עיר ירוקה, ואני לא מוכן לוותר על זה. השוטרים והפקחים שלנו יעצרו אוטובוסים שמגיעים מערים אחרות ולא יאפשרו להם להיכנס למתחמי החוף. בנוסף לחוף הנפרד יוכלו להיכנס 1000 רוחצים בלבד בכל רגע נתון, כדי למנוע צפיפות".

לסיום כתב: "יש לנו את רצועת החוף היפה בארץ, ואנחנו מאד שמחים לארח אנשים מערים אחרות אצלנו. אבל בתקופה הזו חיי אדם חשובים יותר מהכל, ונשמח להמשיך ולארח אתכם בעוד כמה שבועות".

משרד הפנים צביקה ברוט חוף נפרד בת ים אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד