י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סאגת הטיסות לאומן

חשיפת 'בחדרי': התקפה חרדית נגד הפרויקטור: בושה ואבוי לנו

זעם רב בעקבות חשיפת מכתבו של פרופ' גמזו לנשיא אוקראינה שלא לאפשר את טיסת חסידי ברסלב לאומן. ביהדוה"ת ובש"ס תוקפים ומגנים. ליצמן ל'בחדרי': "זו סטירה בפרצופם של רבבות חסידי ברסלב" | פרוש: "אסור בשום פנים ואופן להסכים שאנשים המנותקים ישלטו וירדו בנו"

חשיפת 'בחדרי': התקפה חרדית נגד הפרויקטור: בושה ואבוי לנו
קלויז ברסלב באומן-ארכיון צילום: יוסי גולדברגר

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' שהביא בפרסום ראשון את מכתב ההסתה כנגד הציבור החרדי, ששיגר יו"ר פרויקט 'מגן ישראל' למאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו לנשיא אוקראינה, שרשרת תגובות מנציגי הסיעות החרדיות נגד פעילות הפרויקטור רוני גמזו.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מסר ל'בחדרי חרדים' כי "רבבות חסידי ברסלב שנוסעים מדי שנה לאומן נמצאים בחשש ודאגה לגבי הנסיעה השנה בצל הקורונה. נדרשת הבנה לכאבם והקשבה לבקשתם הלגיטימית".

עוד אומר השר ליצמן כי "מכתבו של פרופ’ רוני גמזו לנשיא אוקראינה נגד נסיעת חסידי ברסלב לאומן לראש השנה היא חריגה מתפקידו, תוך עקיפת המסלול המדיני, שנמצא באחריות ראש הממשלה, שר הבריאות וקבינט הקורונה".

לטענת ליצמן, "זו סטירה בפרצופם של רבבות חסידי ברסלב. יש לשבת עם נציגי החסידים ולדון איתם על דרכים אפשריות, תוך בחינה ואיתור פתרון לקביעת כללים ותנאים לנסיעה ללא סכנת הדבקה. הפניית עורף לרבבות חסידים ללא הקשבה וללא דיון מעשי, אינה מקובלת ולא ראויה".

סגה"ש פרוש: "בושה למערכת השלטונית ואבוי לנו"

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב למכתבו של גמזו ואמר ל'בחדרי חרדים' כי "ההתנהלות המתנשאת של פרופ' גמזו מזכירה את נסיון ההשתלטות של ביהמ"ש העליון על חיי היום יום". לדברי פרוש; "גם אם יש לגמזו ידע מקצועי, אין לו מינימום של ידע בסיסי על ההווי הדתי ועל האמונה של עשרות האלפים שמאמינים בקיבוץ הגדול בראש השנה באומן".

"לנו כציבור דתי וחרדי אסור בשום פנים ואופן להסכים שאנשים המנותקים לאורח החיים שלנו ישלטו וירדו בנו. בושה למערכת השלטונית ואבוי לנו". כך סגה"ש פרוש.

גם יו"ר הוועדה לפניות ציבור חה"כ יעקב טסלר הגיב לדברי פרופ' רוני גמזו ואומר הערב ל'בחדרי חרדים': "פרופ' גמזו הוא איש רב זכויות וחבל שנפל במחוזות לא לו", אך לדבריו "ההכרזה כי הנסיעה לאומן אינה דבר קדוש ושליחת מכתב רווי השמצות, המוציא דיבתנו רעה בקרב הגויים, הינה דבר פסול ומן הראוי היה אסור שיקרה".

טסלר מוסיף כי "צריך להיערך עם המציאות המורכבת ולמצוא את הדרך הבטוחה שתאפשר לכל אחד להגיע ולהתפלל אצל רבו בימים הנוראים, באומן או בכל מקום אחר, במקביל לשמירה על כל כללי הבריאות והזהירות. אי אפשר לכרות מסורת של מאות שנים, במחי החלטה".

גם בש"ס תוקפים את המכתב המסית

חבר הכנסת יוסי טייב תקף אף הוא את דברי פרופ' גמזו שנחשפו ב'בחדרי חרדים', ומסר: "אני נמנה מתוך חסידי ברסלב שטסו לאומן שנים רבות, נכון שעלינו לשמור על בריאותינו ועל בריאות הציבור, יחד עם זאת הייתי מצפה מפרופסור גמזו להקשיב לרחשי הלב של עשרות אלפי יהודים הטסים לאומן, במקום לאטום את האוזניים ולא לנסות למצוא פתרון".

"לצערי", אומר חה"כ טייב, "לאחר שמר גמזו הבין שאין לו סמכות חוקית למנוע מאדם לטוס לחול ולא משנה לאן כל עוד אותה מדינה מוכנה לקבל אותו, החליט לשלוח מכתב לממשל האוקראיני המסית נגד ציבור שלם, זו מבחינתי חציית גבול ואף מעשה שיכול להוביל לאנטישמיות בעולם כלפי יהודים המסתובבים בחו"ל".

טייב סיים בקריאה לפרופסור גמזו: "לתקן את הנעשה באופן מיידי בתקווה שזה כבר לא מאוחר".

רוני גמזו יעקב ליצמן טיסות לאומן חסידי ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד