כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לסיכון אין גיל

ארגון הבריאות העולמי מעדכן את ההנחיות: ילדים מגיל 12 חייבים במסיכות

למרות שכיום אין עדויות ברורות לגבי סכנת ההדבקה מצד ילדים, בארגון הבריאות העולמי לא לוקחים סיכון ושם מעדכנים כי חובה להקפיד על חבישת מסיכות גם אצל ילדים • במידה והילד מצוי בקרבת קשישים, יש להקפיד על מסיכה מגיל 6

ארגון הבריאות העולמי מעדכן את ההנחיות: ילדים מגיל 12 חייבים במסיכות
ילד בדרך לבית ספר צילום: Chen Leopold/FLASH90

גם הילדים חייבים: למרות שעד כה אין ממצאים ברורים לגבי סכנת ההידבקות בקרב הילדים (בניגוד לבני נוער שלגביהם התפיסה הרווחת היא שהם אן מדביקים) בארגון הבריאות העולמי מעדכנים את ההנחיות ושם קובעים כי חובת עטיית מסיכה מוטלת על כלל הילדים מגילאי 12 ומעלה, בדומה למבוגרים. ילדים מגיל 6, לעומת זאת, חייבים במסיכה רק כאשר הם נמצאים בקרבת קשישים.

בתדרוך שמסר ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדאנום ג'בריאסוס, הוא הבהיר כי הארגון עדכן את ההנחיות הקיימות, ומעתה ההנחיה של הארגון לכלל המדינות היא שילדים מעל גיל 12 נדרשים לעטות מסכות, בהתאם להנחיות המתייחסות למבוגרים.

לדבריו, ילדים מגיל 12 ומעלה, נדרשים לעטות מסכות בתנאים זהים למבוגרים, בפרט כאשר הם אינם יכולים להבטיח מרחק של מטר אחד לפחות מאחרים וכאשר ישנה סכנה של הדבקה.

לילדים בגילאי שש עד 11, ארגון הבריאות העולמי ממליץ לקחת בחשבון עד כמה נפוצה העברת הנגיף בסביבת הילד. במידה והילד נמצא בקרבת אנשים בסיכון גבוה להדבקה, כמו קשישים, יש להקפיד על מסיכה גם בגילאים אלו. בארגון מציינים כי "נדרשת השגחה וסיוע של מבוגרים בכדי לעזור לילדים בגילאים הללו לעטות את המסכות בבטחה".

ילדים מגיל חמש ומטה, לעומת זאת, לא נדרשים כלל לעטות מסכות בנסיבות רגילות.

בכל הנוגע למורים, מבהירים בארגון הבריאות העולמי כי: "באזורים שבהם יש הדבקה משמעותית, כל המבוגרים מתחת לגיל 60 ובמצב בריאותי טוב, צריכים לעטות מסכות במיוחד כאשר הם לא יכולים להבטיח מרחק של מטר לפחות מאחרים. זה חשוב במיוחד למבוגרים העובדים עם ילדים שעשויים להיות בקשר הדוק זה עם זה".

בהקשר להיקף התחלואה והתחזית להמשך התפשטות הנגיף אמר יו"ר ארגון הבריאות כי להערכתו המגיפה תסתיים "בעוד שנתיים".

ארגון הבריאות העולמי קורונה מסיכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד