י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון > לאחר הביקורת

גמזו ונומה יוזמים מתווה מוסכם לבתי הכנסת ואולמות מופעי תרבות

אחרי הביקורת על אפליית בתי הכנסת לעומת מקומות הבילוי, הפרויקטור רוני גמזו והאלוף רוני נומה המייעץ לו, יוזמים מתווה שיאפשר את הרחבת הפעילות בבתי הכנסת בהתאם לגודלם

גמזו ונומה יוזמים מתווה מוסכם לבתי הכנסת ואולמות מופעי תרבות
האלוף רוני נמה בביהמ"ד של גור צילום: באדיבות המצלם

לאחר פיזור ישיבת קבינט הקורונה ביום חמישי האחרון ללא החלטות, ובצל הזעם החרדי על ההתנהלות והטענות לאפלייה, הפרויקטור רוני גמזו והאלוף רוני נומה מהצוות המייעץ, יוזמים מתווה להרחבת הפעילות בבתי הכנסת ובאולמות מופעי תרבות על פי גודל המתחם.

יצוין כי לדעתם של השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי, שהביעו התנגדות לסעיף המגבלות באזורים האדומים במתווה הרמזור של גמזו, בטענה של חוסר אבחנה בגדלי בתי הכנסת, גם שר האוצר ישראל כץ והשר רפי פרץ הצטרפו להתנגדות החרדית וביקשו שהמתווה יתוקן בהקדם.

קודם השבת קיימו גמזו ונומה שיחות עם יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר, ואף קיימו ישיבת עדכון בנושא מתווה הרמזור, וסוכם על גיבוש מתווה מחודש לפתיחת בתי הכנסת לצד אולמות תרבות.

ח"כ יעקב אשר בפגישה עם פרופ' רוני גמזו.

על פי היוזמה הראשונית שפרטיה הגיעו לידי 'בחדרי חרדים', הפעלת בתי הכנסת וכן אולמי התרבות יעשו במידה אחידה על פי גודל המתחם, מספר הקומות והחלוקה לכניסות שונות.

המספרים טרם גובשו, ובסיעות החרדיות מתעקשים כבר עכשיו כי תהיה אחידות בקריטריונים בין בתי הכנסת לאולמות התרבות, שכן המאפיינים של שניהם זהים מבחינת התנהגות הקהל ובכך שאין אכילה ושתייה במתחם.

בינתיים, הערב (מוצ"ש) סייר האלוף רוני נומה בבית המדרש של חסידות גור בירושלים, לצד בנו של האדמו"ר - הרה"צ נחמיה אלתר ושר השיכון יעקב ליצמן. 

רוני גמזו רוני נומה בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד