ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
לקראת דרמה פוליטית?

מחר: ההצעה שעשויה להדיח את בנימין נתניהו ללא בחירות

הזדמנות פז לבני גנץ ולכחול לבן להדיח את בנימין נתניהו מכס ראשות הממשלה וזאת מבלי להזדקק לבחירות. על פי הצעת אי אמון שתעלה סיעת 'מרצ' במליאת הכנסת, עשוי נתניהו למצוא עצמו מודח וזאת אם 'כחול לבן' תתעשת ותחליט לתמוך במהלך ולהיפטר ממי שלכאורה הונה אותם

מחר: ההצעה שעשויה להדיח את בנימין נתניהו ללא בחירות
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד העתיד הפוליטי בישראל לוט בערפל, בסיעת 'מרצ' צפויים להעלות הצעת אי אמון בממשלה, במטרה להדיח את ראש הממשלה, תוך קריאה לכחול לבן לתמוך בהצעה.

בסיעה הודיעו כי ביום שני יגישו סיעות האופוזיציה הצעת אי אמון קונסטרוקטיבית להחלפת בנימין נתניהו. כך שבמידה וההצעה תקבל תמיכה של 61 חברי כנסת, יוחלף ראש הממשלה ללא פיזור הכנסת.

במסגרת ההצעה, יש להכריז על ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי, כך שלהצעה אין עדיין סיכוי לעבור, אך עצם זה שהיא על השולחן ייתכן ובדקות האחרונות יגיעו כבר להסכמות, ושמא אף להקמת ממשלת מיעוט כפי ששקלו קודם הקמת ממשלת החירום.

יו"ר סיעת 'מרצ' בכנסת, חה"כ תמר זנדברג הסבירה כי "יש עוד הזדמנות לממשלה אחרת בכנסת הזו, ולשם כך אני קוראת לכחול לבן לתמוך בהצעות אי האמון שיגישו סיעות האופוזיציה ולכונן ממשלה דרך אי אמון קונסטרוקטיבי".

"אני בטוחה שעכשיו גם כחול לבן מבינים שעשו טעות קשה כשבחרו לזנוח את הגוש הטבעי וללכת לעסקה עם נוכל. למרות זאת, עדיין לא מאוחר. במקום לגרור את ישראל למערכת בחירות רביעית בתוך פחות משנתיים, אפשר להקים ממשלה אחרת בישראל. ממשלה טובה יותר שתוכל להעביר תקציב ולטפל בבעיות של אזרחי ישראל במקום להלחם בהם". כך זנדברג.

מרצ תמר זנדברג ראש הממשלה בנימין נתניהו מפלגת כחול לבן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד