י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קהילה במצוקה

זעזוע: 30 מצבות חוללו בבית הקברות היהודי בדרום אפריקה

בעיר אודסהורן בדרום אפריקה התרחש מקרה הוונדליזם האנטישמי הגדול שהתרחש אי פעם בקהילה. לפחות שלושים מצבות חוללו בבית הקברות היהודי | "אנו נאבקים לשרוד בקהילה היהודית הקטנה והמתכווצת שלנו", אמר ראש החברה קדישא המקומית

קברים בחו"ל. אילוסטרציה
קברים בחו"ל. אילוסטרציה צילום: pixabay

יותר מ-30 מצבות חוללו בבית קברות יהודי ממזרח לקייפ טאון בדרום אפריקה.

ההשחתה של המצבות התרחשה בבית הקברות היהודי בעיר אודסהורן, המקרה הוא האירוע הגדול הראשון מסוגו שם, כך לפי דבריו של ברנרד ברמן, ראש החברה קדישא המקומית.

"בכוונתנו לשחזר את כל המצבות שנפגעו בשלב זה", אמר ברמן במאמר שפורסם ביום חמישי האחרון באתר של ארגון הגג של הקהילות היהודיות בדרום אפריקה. לא דווח מתי חוללו הקברים.

"אנחנו מתכוונים להניח את המצבות במצב שטוח כפי שהייתה המדיניות בשנים האחרונות, אבל זה יהיה הפרויקט הבא לאחר ביצוע התיקונים", הוסיף ברמן.

ברמן אמר כי התיקונים יבוצעו על ידי קהילת העיר קייפטאון, מאחר והקהילה שלהם הולכת ומתמעטת ואין לה מקור הכנסה לצורך אחזקת בית הקברות. "אנו נאבקים לשרוד בקהילה היהודית הקטנה והמתכווצת שלנו", אמר.

בשנים האחרונות הקהילה עבדה על קיר הגבול הדרומי של בית הקברות והוציאה עצים ישנים שהזיקו לקברים ובעיקר תלוליות אדמה, הקברים שם מתוארכים למגיפת השפעת הספרדית בשנת 1918 ומסמנים את מקומות הקבורה של ילדים. כך דווח האתר JTA.

דרום אפריקה חילול קברים חילול מצבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד