י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מעקב וחיפוש מוגבר"

אוסטריה: כתובות גרפיטי על קירות בית הכנסת - נשיא הקהילה הותקף

בעיר גראץ שבאוסטריה חיים כ-150 יהודים, ובה בית כנסת יחיד שנבנה מלבני בית הכנסת אותו החריבו הנאצים • כתובות גרפיטי רוססו על קירות ביה"כ, ונשיא הקהילה היהודית הותקף במחבט בייסבול בעת שיצא מרכבו • ההערכות הן כי לא מדובר בימין קיצוני, אלא באנטישמיות נוסח 'אנטי ישראלי'

אוסטריה: כתובות גרפיטי על קירות בית הכנסת - נשיא הקהילה הותקף
אילוסטרציה צילום: pixabay

אנטישמיות באוסטריה: כתובות גרפיטי על קירות בית הכנסת היחיד בעיר, ונשיא הקהילה היהודית הותקף עם מחבט בייסבול כשיצא ממכוניתו.

אלמונים ריססו כתובות גרפיטי "תשוחרר פלסטין" על קירות בית כנסת בעיר גראץ באוסטריה, הגרפיטי כלל כיתוב נוסף, "ארצנו ושפתנו הם קווים אדומים", הגרפיטי התגלה ביום רביעי בבית הכנסת היחיד בעיר, כך אמר אלי רוזן, נשיא הקהילה היהודית בגראץ, לאתר 'ווינר צייטונג'.

הכתובות רוססו על קיר בית הכנסת שנבנה מלבנים מקוריים של המבנה המקורי שהנאצים הרסו בשנת 1938.

"זה לא ימין קיצוני". אמר רוזן. "בגראץ אנו מתמודדים יותר ויותר עם אנטישמיות שמאלנית ואנטי-ישראלית. אנו יכולים לראות זאת בבירור". בעיר גראץ חיים כ-150 יהודים.

בנוסף נשיא הקהילה היהודית, אלי רוזן, הותקף על ידי אלמוני עם מחבט בייסבול בעת שנכנס לשטח בית הקהילה היהודית ביום רביעי האחרון.

על פי הדיווח. התוקף, אדם שהחזיק מחבט בייסבול, רצה ככל הנראה לזרוק אבנים לבית הכנסת, האיש דומה למראה המדויק של האדם שנראה במצלמות האבטחה במהלך מעשי השחתה בבית הכנסת ביום רביעי. כשיצא רוזן ממכוניתו, הוא הותקף פיזית והספיק לברוח לרכבו ברגע האחרון. לאחר שהתוקף פגע ברכב עם מחבט הבייסבול.

פוליטיקאים כולל קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, הבטיחו חיפוש מהיר אחר התוקף שר הפנים קארל נהאמר הצהיר כי הוא הורה על מעקב מוגבר אחר כל המוסדות היהודיים באוסטריה.

שר הפנים אמר: "לאנטישמיות אין מקום בחברה שלנו. מי שתוקף אזרחים יהודים תוקף את אבני היסוד של הדו-קיום הדמוקרטי שלנו".

"לא אתן להתקפות אלה להשפיע על עבודתי למען הקהילה בשום דרך". כך הגיב אלי רוזן לאתר APA. רוזן היה המום מהגרפיטי, ואמר "זה משהו אחר כשאתה מותקף באופן אישי".

בייסבול אנטישמיות באוסטריה ימין קיצוני פלסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד