י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דבריהם הם זכרונם

האיראנים חושפים: הטיל שיצרו על שם קאסם סולימאני • צפו

המשטר האיראני חושף שני טילים חדשים מתוצרת שלהם, לציון יום תעשיית ההגנה הלאומית באיראן, הטילים נקראו על שמם של מפקד כוח קודס וקאסם סולימאני, שחוסלו בתחילת חודש ינואר בפעולה של צבא ארצות הברית

האיראנים חושפים: הטיל שיצרו על שם קאסם סולימאני • צפו
הטיל ע"ש קאסם סולימאני צילום: מתוך הסרטון

איראן חשפה בשבוע שעבר שני טילים חדשים התוצרת שלה. טקס החשיפה נערך במסגרת אירועי יום תעשיית ההגנה הלאומית, הוא שודר בטלוויזיה הממלכתית. שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי, אמר בטקס כי אחד הטילים ייקרא על שמו של הגנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה שחוסל בתחילת השנה בעיראק במבצע של צבא ארצות הברית.

לדברי חתאמי, הטווח של הטיל הבליסטי החדש המגיע ל-1,400 קילומטרים. בטקס נחשף גם טיל שיוט חדש, המגיע לטווח של כ-1,000 קילומטרים, ומכונה על שמו של אבו מהדי אל-מוהנדס, סגן מפקד הגיוס העממי" (אל-חשד א-שעבי), ארגון הגג של המיליציות השיעיות העיראקיות הפרו-איראניות. אל-מוהנדס חוסל יחד עם סולימאני בפעולה האמריקנית.

הטילים שנוצרו על שמם של הפעילים. קרדיט: הטלוויזיה האיראנית

במהלך הטקס נפתחה תערוכה של כלי טיס בלתי מאוישים, ונחנך פס ייצור חדש של מנועי "טורבו-מניפה". על פי הדיווחים בתקשורת האיראנית, המנוע מהווה דגם משודרג של המנועים המותקנים על מל"טים של צבא איראן.

בתוך כך, הודיעה איראן בצהריים כי כוחותיה השתלטו על כלי שיט של איחוד האמירויות שלטענתה חדר למים הטריטוריאליים שלה. לדברי משרד החוץ בטהראן, ההשתלטות בוצעה בעקבות תקרית במהלכה ירה משמר החופים של האמירויות לעבר סירות דיג איראניות וגרם למותם של שני דייגים איראניים. מיופה הכוח של השגרירות האמירותית באיראן זומן לשיחת נזיפה. במשרד החוץ האיראני טענו, כי איחוד האמירויות הביעה צער על התקרית ומסרה כי היא מוכנה לשלם פיצויים.

טיל איראן קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד