כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סערת 'מכתב ההסתה'

טור כואב: רוני כאן רוני - גם זו לטובה?

מכתב ההסתה ששלח פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו לממשל באוקראינה מעורר סערה • עו"ד רוני פאלוך בטור מיוחד וכואב לרוני גמזו על הפגיעה האנושה בציבור אותו הוא אמור לשרת, והאינטרסים הצדדיים שבאים על חשבון ועל גבו של המגזר החרדי

טור כואב: רוני כאן רוני - גם זו לטובה?
עו"ד רוני פאלוך צילום: באדיבות המצלם

סערת מכתב ההסתה, עו"ד רוני פאלוך בטור מיוחד.

רוני גמזו, לאחר שהוצאת מכתב לשלטונות אוקראינה בו הינך מאשים - לא פחות- יהודים בהפצת מחלות, אין כל ברירה אלא בהסקת המסקנה המתבקשת כי מעדת, או הגזמת.

לאחר שהפנמת כי לאור "זכויות היסוד" של כל אזרח במדינה דמוקרטית לא ניתן למנוע באיזונים המתאימים ובאחריות הנדרשת למנוע מאזרחים לממש את זכותם ל"חופש התנועה". בחרת לפנות בדרך אלימה ולא הוגנת לארץ היעד, כשאין לך כל מעמד שם, והתעברת על עניין לא לך.

אני חלילה לא חושד בך ב"אנטישמיות", אבל ברור שהבהרת את פזיזותך וחוסר אחריותך, ומעל הכל חוסר ירידה לפרטים ותיוג מראש אוכלוסיה שלמה ללא כל אבחנה והבנה. הבאשת ריחו המעולה של ציבור שלם, בחוסר הגינות, בחוסר אחריות, תוך הבעת עמדה פרימיטיבית מכלילה החושפת את דעות קדומות ומכלילות.

והאמת, די ברורה בהילותך. מעיון והתחקות קלה עולה בבירור כי הינך מכוון להיות שר הבריאות, לא אתבדה לאור האמביציות ושאיפותיך כי הינך מעוניין אף לעמוד בראשות המדינה והממשלה, וזה בהחלט לגיטימי.

אינני יודע באיזו מסגרת מפלגתית הינך מעונין להיבחר לראשות הממשלה, אולם נראה כי הבנת כי במסגרת חרדית לא תוכל להשתבץ לתפקיד פוליטי זה, אז בחרת בתבונה פוליטית בסיסית "למצב" את עצמך על גבינו, כן, גבינו, של אותם עשרות רבבות מאמינים בהשתטחות על קברי צדיקים – אל דאגה - רובם לא מתכננים השנה לנסוע לאומן - אנשים יראים ותמימים שכל חטאם הינו כי אינם חלק מאותה מערכת "ערכים" שלך- ככל שיש לך, מערכת ערכיך ברורה, ואינה נחזית להיות זהה למערכת הערכים של שמירת תורה ומצוות וכיבוד ערכי ומורשת ותורת עם ישראל. לא ראינו כזאת בהילות מצידך ביחס לפוטנציאל ריכוז גבוה של אזרחים אשר נמצאים פה מתחת לאפך.

הינך אמור ולכאורה מנסה לבנות אמון עם אוכלוסיה כזו או אחרת, אולם מעשיך מוכיחים כי אינך מבין או כי אינך רוצה, לא משנה הסדר..., לפנות למדינה זרה ללא כל הכנה והבנה, הינה מעשה פסול בכל אמת וקנה מידה.

ויתרת על אמון המגזר החרדי? בחרת מראש לצאת נגדו מיידית לטובת מיצובך האישי לצורך הקמפיין הפוליטי שלך ככל שמתגבש? למה?
לא אל דאגה, איננו מצפים שתהיה "דוס", ברם- תן כבוד, כן, תן כבוד, לאותה מערכת על של ערכים ונורמות.

אנשי ברסלב הציעו מהלך ומתווה ישים ע"מ למנוע כל סיכון אפשרי. אולם אתה, לא המתנת, הקשבת, האזנת, ניסית לפתור את הבעיה. כיוונת מיד "גבוה", "הקריירה", ניהול ושליטה היו מיד יעד אצלך, ואין בעיה זה לגיטימי לחלוטין, אולם- שוב- לא על גבינו.

בחרת להיצמד אל אותם משפטים אפלים ובזויים שנאמרו על ידך אמש בחיקוי זול מאותם 'מהרסייך ומחרבייך' בדורות עברו. אתה מנסה לרתום את העגלה לפני הסוסים ו"לקבוע עובדות בשטח" עבור מקבלי ההחלטות נבחרי הציבור.

עם ישראל שרד דורות רבים פעולות של "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו", להוציא דיבת סקטור ענק, מתנדב, ערכי, אשר בשם ערכים נעלים מעוניין להוציא את מיטב כספו ולנדוד בתנאים לא תנאים לגולה בימי החג הכי נעלים עבור ערך עליון, זאת לא חוויה והרפתקה, זאת הקרבה.

מלימודי המשפטים מן הסתם הינך זוכר את הכלל מהמשפט הרומי אשר עוגן במשפט האנגלי כי "מתוך עילה בת עוולה לא תצמח תביעה", וכקוריוז להתמחותך האישית הסיום לפעמים הוא "...לא תצמח תרופה".

עילה בת עוולה זו בה הינך פשוט מתגולל ללא כל עוולה על ציבור שלם, לא תצמיח לך כל תרופה וכל תועלת. לא תצמח.
רוני, פליז, קח נשימה ארוכה, -עם מסיכה כמובן.

אני ער לעובדה כי בביה"ח שבניהולך חוסים ומאושפזים בני החברה החרדית, ואני סבור שהם מקבלים יחס הוגן. איני יודע מה יותר חשוב בעיניך, הקריירה הרפואית או הפוליטית, אולם, אנא, אל תשפוך את התינוק עם המים. "הציבור החרדי" אינו האויב, האויב הוא איראן... וד"ל.

אנא, תעשה פרסה, לא ממש משנה כמה מעלות, 180 או מעט פחות, שב לשולחן, לפחות גלה נכונות, תנסה, תתאמץ, תזיע, 10% ממה שאתה מוכן לעשות עבור דברים אחרים שחשובים לך.

למשל? תורם עבור המרכז הרפואי בראשו הינך עומד, ולא נתחיל לנקוב בשמות ובפעולות. קח נשימה, אל תיקח את זה אישית, למרות שפגעת ברבבות מאמינים אישית.

הנה נתון מעניין, שם משפחתך המקורי הוא "גם זו לטובה", אינני יודע מה היא הסיבה ששינית אותו, ואין זה עסקי כלל, אולם במקורותיך שורשים של יהדות מפוארת וגאה ממדינת פרס של מאות ואלפי שנים.

רוני כל מה שתעשה, או תימנע מלעשות, "גם זו לטובה".

רוני פאלוך רוני גמזו ראש השנה תש"פ אומן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד