י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אפילו חרב חדה

הצליחו להציל את חייו: לאחר שבעה חודשי אשפוז, חזר לביתו בריא

בעקבות תאונת דרכים חזיתית, אושפז דייב חטיב במרכז הרפואי פדה - פוריה. ולאחר שעבר בארבע מחלקות שונות הצליחו הרופאים להציל את חייו. ובתום שבעה חודשי אשפוז בהם עבר טיפולים רבים, הוא חזר הביתה

הצליחו להציל את חייו:  לאחר שבעה חודשי אשפוז, חזר לביתו בריא
דייב עם הרופאים צילום: מיה צבן, המרכז הרפואי פדה-פוריה

לקראת סופו של חודש טבת השנה, עבר דייב חטיב, תאונת דרכים חזיתית קשה - "אני הייתי הנהג, אני לא זוכר מה בדיוק קרה". דייב אושפז במרכז הרפואי פדה - פוריה במצב קשה כשהוא סובל מפגיעות ראש, ופגיעות פנימיות בצלעות ובבטן.

לאחר אשפוז ממושך ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי, חל שיפור במצבו והוא הועבר למחלקה פנימית א'. בהמשך הוא עבר למחלקת שיקום גריאטרי לתהליך שיקום. הבן סמי, סיפר, "עברנו תקופה מאד קשה, לא ידענו אם אבא יחיה, המצב שלו היה קשה והיו עליות וירידות"

ד"ר חטיב מוהנא, מנהל יחידת טיפול נמרץ ציין, "דייב היה במצב קשה מאד עם חשש לחייו, הוא מושתל כבד ובעקבות התאונה נגרמו לו פגיעות רבות, הוא סבל מדימום מוחי, ומספר שברים . במהלך הטיפול הוא היה מורדם ומונשם תקופה ממושכת,  ואני יכול להגיד שהצלנו את חייו, זה מקרה מאד מורכב ולא רגיל".

ד"ר הדסה כהן לולב, רופאה במחלקה לשיקום גריאטרי הוסיפה, "הוא הגיע לאשפוז במחלקה לשיקום גריאטרי כשהוא מרותק למיטתו, נושם  דרך פיום קנה (טרכאוסטומיה) ומוזן באמצעות  צינור האכלה. דייב היה במצב סיעודי ולא היה ברור אם יש פוטנציאל שיקומי, אבל קיבלנו החלטה להתמודד עם האתגר . הודות למוטיבציה הגבוהה שלו בתהליך איטי ועיקש ובטיפול משולב של הצוות : פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, עו"ס וצוות הסיעוד. אחרי חודשיים של עבודה קשה שלו ושלנו, דייב השתקם, אוכל בכוחות עצמו, ולשמחתנו חזר להיות אדם שמתפקד באופן עצמאי".

ביום חמישי האחרון לאחר 7 חודשי אשפוז בארבע מחלקות, להפתעת כולם, דייב חטיב חזר הביתה לחיק המשפחה!

הבן סמי התרגש מאד כשהתבשר שאביו משתחרר סוף סוף מביה"ח, "כשהוא הגיע לשיקום הוא התחיל לעמוד, ללכת עם הליכון, ראינו שיפור מאד משמעותי בתפקוד שלו! אני שמח מאד, זו התרגשות גדולה בשבילנו. אנחנו מודים לכל הצוות הגדול שטיפל באבא שלי והחזיר לנו אותו".

בית חולים פוריה החלמה אשפוז תאונת דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד