י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שר החינוך הגיע לבקר

פתיחת שנת הלימודים: החינוך החרדי בפתח תקווה כמודל לחינוך הכללי

במטרה לבחון מקרוב כיצד לפתוח את שנת הלימודים במגזר הכללי - שר החינוך יואב גלנט וסגנו הרב מאיר פרוש ערכו סיור מיוחד עם ראש העיר רמי גרינברג במוסדות הציבור החרדי בפתח תקווה

פתיחת שנת הלימודים: החינוך החרדי בפתח תקווה כמודל לחינוך הכללי
פתיחת שנת הלימודים בפתח תקווה צילום: באדיבות המצלם

לרגל פתיחת שנת הלימודים במוסדות הציבור החרדי, קיים הבוקר ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג סיור מקיף במוסדות החינוך החרדי בעיר - יחד עם שר החינוך יואב גלנט וסגנו מאיר פרוש, כדי לעמוד מקרוב אחר ההתנהלות במוסדות החינוך של הציבור החרדי, זאת ברקע הדיונים על אופן פתיחת שנת הלימודים של החינוך הכללי ברחבי הארץ - בעקבות תחלואת הגל השני של מגיפת הקורונה.

את הסיור פתח ראש העיר יחד עם יועצו לענייני חינוך ערן חג'ג' במוסדות הבעש"ט בעיר בסקירה מקרוב אחר ההתארגנות לפתיחת שנת הלימודים. סגן שר החינוך מאיר פרוש ציין בפתח דבריו כי הבחירה לבוא עם שר החינוך למוסדות החינוך החרדי בפתח תקווה בפתיחת שנת הלימודים - באה לאחר שעלה הצורך לעמוד מקרוב אחר פתיחת שנת לימודים ברקע תחלואת הקורונה, כדי לקבל החלטה רוחבית עבור פתיחת הלימודים למגזר הכללי ברחבי הארץ, וההחלטה הייתה לבוא לראות את פתיחת שנת הלימודים של כמה מהמוסדות החרדיים המרכזיים בעיר פתח תקווה, שבראשה עומד ראש עיר שמנהל את המאבק בקורונה במקביל להפעלת מוסדות החינוך.

ראש העיר רמי גרינברג סקר בהרחבה את ההתמודדות עם תחלואת הקורונה במקביל להמשך קיום הלימודים במסגרות החינוך, תוך שמירה על קשר הדוק עם רבני הקהילות, סגירה זמנית של המוסד בעת הידבקות והסברה לציבור והיענות מצידו לכללי הזהירות. בנוסף הציג ראש העיר את הצרכים של מוסדות הבעש"ט שההזנחה שלהם עד לשנתיים האחרונות הביאה לצפיפות יתר, ובישר על בנייה של מעונות יום חדשים שיזם עבורם.

שר החינוך יואב גלנט אמר כי מעבר למעקב האישי אחר ההתמודדות של המוסדות בפ"ת עם הכללים, הוא הגיע גם כדי לראות הצרכים של הציבור החרדי ומוסדותיו בעיר.

הסיור המשיך בת"ת 'נטיעים' של רשת מעיין החינוך התורני, שם קיבלו הנוכחים סקירה מקיפה על שמירת ההנחיות במקביל לקיום הלימודים. שר החינוך הביע את שביעות רצונו משמירת הכללים במוסדות החינוך החרדי בפתח תקווה, והודה לראש העיר שמפקד על כך באופן אישי למען בריאות התלמידים וההורים.

הסיור הסתיים בסיור בישיבת 'אור ישראל' לצעירים. הנוכחים קיבלו סקירה על מתווה הקפסולות שיושם בישיבה. ראש הישיבה הגאון רבי מרדכי רבינוביץ אמר כי הנהלת הישיבה עשתה מעל ומעבר ליכולותיה כדי לפתוח את שנת הלימודים תוך שמירה אדוקה על כל ההנחיות כדי למנוע תחלואה, למען בריאות התלמידים. הנהלת הישיבה הודתה לראש העיר לשר החינוך ולסגן שר החינוך על הסיוע בהחזר הוצאות הקורונה של המוסד.

בסיור השתתפו גם סגן ראש העיר אליהו גינת, חבר המועצה ישראל פרידמן, וחברי הכנסת אוריאל בוסו ואליהו ברוכי.

שר החינוך יואב גלנט: "כל ילדי ישראל הם ילדיי והדאגה שלי היא לכל אחת ואחד מהם, על כל המשתמע מכך. הנושא החשוב בעת הזו היא בריאות התלמידים המשפיעה עליהם ועל משפחותיהם. לימוד התורה וכיסופים לארץ ישראל החזיקו את העם היהודי לאורך 2000 שנה - עם ישראל היה ונותר עם הספר. יש חשיבות גדולה ללימוד, הדבר מקנה יציבות ובטחון לתלמידים להוריהם ולכל הציבור בישראל.

"שמחתי לפתוח את שנת הלימודים במגזר החרדי בעיר פתח תקווה עם חברי ראש העיר רמי גרינברג. אני וכל משרד החינוך נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם סגן השר, הרב מאיר פורוש, שפועל רבות למען חינוך המגזר החרדי".

סגן השר מאיר פרוש אמר בסיום הביקור: "שר החינוך גלנט נלחם כדי שפתיחת שנת הלימודים תפתח בזמנה. הוא גייס תקציב גדול גם עבור כל המוסדות החרדים בלב רחב ובאכפתיות גדולה, שזה כולל גם את מוסדות הפטור והמוכש"ר, מה שלא היה בעבר בהיקפים כאלה ואנו מודים לו על כך".

רמי גרינברג מאיר פרוש יואב גלנט ישיבת אור ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד