י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יותר מבחייהם

בשבוע האחרון: שיא של השתלות כליה ביוזמת 'מתנת חיים'

12 השתלות כליה נערכו בשבוע האחרון. הגב' רחל הבר, אשתו של הרב ישעיהו הבר זצ"ל, מקים ומייסד הארגון: "מאז פטירת בעלי יש תנופה גדולה של תורמים. השבוע החולף היה דרמטי בקנה מידה בינלאומי"

בשבוע האחרון: שיא של השתלות כליה ביוזמת 'מתנת חיים'
הרב הבר זצ"ל בראיון צילום: צילום מסך

פטירתו של הרב לא גדעה את הפעילות. ההפך, היא רק מתעצמת: בארגון 'מתנת חיים', אותו הקים הרה"ג ר' ישעיהו הבר זצ"ל במטרה לחבר בין תורמי כליה לבין אלו הזקוקים לכליה, מציינים בימים אלו שיא של תרומות כליה לאחר שבשבוע האחרון נתרמו בישראל 12 כליות. "זהו שבוע דרמטי בקנה מידה בינלאומי" אומרת אשתו של הרב הבר, הגב' רחל הבר תחי', העומדת כיום בראש הארגון.

הגב' הבר מספרת כי מאז נפטר הרב ישעיהו הבר, זינק מספר התורמים בעשרות אחוזים. מי שמנצחת על הפעילות היא אלמנתו, שרואה בכל תרומה את המשך דרכו של בעלה ז"ל: "כל אחד מהתורמים הוא הנחמה שלי", היא אומרת ל'ישראל היום'.

היא מספרת כי בארבעת הימים של השבוע החולף, מיום ראשון עד רביעי, נערכו בישראל 12 השתלות כליה. מתברר כי מפעל חייו של הרב הבר זצ"ל, שנפטר כזכור לפני כארבעה חודשים לאחר שחלה במחלת הקורונה, נמשך ואפילו התגבר מאז פטירתו. בשבוע האחרון נשבר שיא חסר תקדים, כאשר ב־24 חדרי ניתוח בבתי החולים רמב"ם, איכילוב, שיבא, הדסה ובילינסון ניצלו חייהם של 12 חולים שהמתינו לתרומת כליה.

הרבנית, שמאז פטירתו ממשיכה לנהל את העמותה סיפרה ל'ישראל היום': "כשהתחלנו את הפעילות של 'מתנת חיים' ב־2008, עשינו ארבע השתלות בשנה וחשבנו שכבשנו את האוורסט. ברוך השם, היום, בשבוע שנחשב 'דליל' יש שתיים, שלוש או ארבע השתלות בשבוע. אבל מה שקרה בשבוע החולף הוא באמת מיוחד, יוצא דופן ומשמח מאוד. מאז פטירת בעלי יש תנופה גדולה של תורמים, למעשה, מאז פטירתו היו 73 השתלות. השבוע החולף היה דרמטי בקנה מידה בינלאומי, אני לא יודעת אם היה אי פעם מספר השתלות כזה בעולם".

בין התורמים ישנם סיפורים מרגשים ומיוחדים כמו חולה שקיבלה כליה אחרי שנים ארוכות של המתנה, תרומה של איש מנצרת לאישה מנתיבות, ועוד. בין התורמים יש שני מנהלי בתי ספר. גילם של התורמים והנתרמים הוא מ־35 עד 58.

"כל אחד מהתורמים הוא הנחמה שלי", אומרת בהתרגשות הרבנית הבר שמוסיפה כי "ההרגשה היא שבעלי ממשיך לחיות דרכם, המפעל שלנו ממשיך לחיות. אני ממש מרגישה שבמותו הוא ציווה לנו את החיים. לא רק 12 אנשים חזרו לחיים - אלו משפחות שלמות, מעגלים קרובים ורחוקים שמקבלים את החיים שלהם בחזרה. זה ממש מרגש".

לדבריה, בישראל יש יותר מ־5,000 מטופלי דיאליזה וכ־900 מהם כשירים להשתלה: "יש התגייסות. אנחנו מרגישים את זה. החזון שלנו הוא שלא תהיה רשימה כזאת".

לתרומות ולתרומות כליה, אתר האינטרנט של 'מתנת חיים':

https://kilya.org.il/he/

ישעיהו הבר מתנת חיים כליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד