י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דורשים הטלת סנקציות

אזהרה חריגה בארה"ב: "לא תעטו מסכה – תמותו"

אזהרה בארה"ב: אם ימשך הזלזול בעטיית המסיכות – ימותו עוד 130,000 אמריקאים בשלושת החודשים הקרובים ממגפת הקורונה. "אם שיעור המשתמשים במסיכות יעלה מ-53% ל-95% מהציבור, ניתן יהיה להציל חיים של כמעט 70 אלף בני אדם"

אזהרה חריגה בארה"ב: "לא תעטו מסכה – תמותו"
טראמפ עם מסכה צילום: מתוך הטוויטר שלו

אם לא תעטו מסיכות – ימותו עוד 130,000 איש: את האזהרה הזו מפרסם בארה"ב צוות מחקר מאוניברסיטת וושינגטון, הקובע כי אם לא יוטלו סנקציות שיחייבו הטלת מסיכות, נהיה עדים לגידול ברמת התחלואה והתמותה בכל רחבי ארה"ב.

בארה"ב, בניגוד לישראל ולאירופה, אין הקפדה על חבישת מסיכה במרחב הציבורי, ובוודאי שאין קנסות. אמנם, הציבור נקרא לחבוש מסיכות, אך מאחר ואין אכיפה התוצאות הן בהתאם וניתן לראות רבים שאינם מקפידים על עטיית המסיכה ברשות הרבים.

אך נראה שיש מי שסבור שההתנהלות הזו מופקרת ועשויה להביא להגדלת התמותה, במדינה שבה נרשמו עד כה שיעורי התמותה הגבוהים ביותר. ד"ר כריס מארי, שעומד בראש צוות מחקר במכון למדדי בריאות באוניברסיטת המדינה בוושינגטון, פרסם אזהרה לפיה המשך ההתנהלות הנוכחית מסוגלת להביא ל"גל תמותה חמור".

לדבריו, יותר מ-130 אלף אמריקאים עלולים למות מקורונה בשלושה החודשים הקרובים, אם תימשך ההתנהלות הנוכחית שבה כמחצית מהאמריקאים מזלזלים בחובת עטיית המסיכות. הוא הבהיר כי "אם שיעור המשתמשים במסיכות יעלה מ-53% ל-95% מהציבור, ניתן יהיה להציל חיים של כמעט 70 אלף בני אדם. הכל תלוי במשמעת אזרחית".

המסקנה המתבקשת, לדעתו, היא שיש להטיל קנסות ולהפעיל אכיפה קשה בכל רחבי ארה"ב, וכך לוודא כי חובת עטיית המסיכה נשמרת. לטענתו, אם 'סרבני המסיכות' כפי שהוא מכנה אותם ימשיכו במנהגם, עשויים עד ה1 בדצמבר למות בארה"ב כמעט 310 אלף בני אדם מקורונה.

לפי המחקר שערך הצוות, יש אמנם ירידה בגידול יומי של מקרי קורונה חדשים בכל רחבי ארה"ב, אך מנגד ישנה עלייה בתמותה. הפתרון, כאמור, הוא להקפיד על חובה של עטיית מסיכה בכל יציאה למרחב הציבורי, לאחר שהוכח כי חבישת מסיכה מקטינה את סיכויי ההידבקות ב90%.

קורונה מסכה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד