ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תחזית פסימית בבריטניה

היועץ הבכיר: "חיסון לקורונה – רק בעוד שנה"

היועץ הבכיר לממשלה לענייני רפואה בבריטניה, כריס ויטי, אומר כי חיסון לקורונה ייקח לפחות עוד שנה. "אהיה מופתע אם החיסון יהיה מוכן בחודשים הקרובים" • "טיפשי לתכנן את החורף על בסיס שיהיה חיסון"

היועץ הבכיר: "חיסון לקורונה – רק בעוד שנה"
פארק בעידן הקורונה צילום: פלאש 90

הבריטים לא אופטימיים: היועץ הבכיר לממשלה הבריטית לענייני רפואה הפתיע בסוף השבוע לאחר שאמר כי להערכת בריטניה אין מה לצפות, לא לחיסון שיגיע מארה"ב ובודאי שאין מה להסתמך על החיסון הרוסי. לדבריו, "חיסון נגד קורונה לא יהיה מוכן לפחות עוד שנה".

היועץ המיוחד, פרופ' כריס ויטי, הבהיר שגם אם ישנם חיסונים בתהליך, אך עד הרגע שיגיעו למצב שבו ניתן לחסן עמם את ההמונים יקח זמן, עוד שנה לפחות. "אני אהיה מופתע אם החיסון יהיה מוכן בחודשים הקרובים", אמר.

בתדרוך שמסר לעיתונאים אמר ויטי שיש להיערך לתקופה הקרובה שבה נחיה בצל הקורונה, ולא להסתמך על כך שיהיה חיסון שיאפשר חזרה לשגרה. "לדעתי, יהיה זה 'טיפשי' לתכנן את החורף על בסיס שיש חיסון", אמר והבהיר שעם זאת, לפחות לגבי החורף הבא, ישנה סבירות גבוהה שכבר נזכה לחיסון. "יש 'סיכוי סביר' שיכול להיות שיהיה זמין לפני החורף 2021-2022", אמר.

ויטי התייחס לתחזית לפיה השילוב של שפעת פלוס קורונה יביא לקריסה של בתי החולים בממלכה, והזהיר כי לאור התרחיש הצפוי יש צורך בהיערכות מיוחדת. הוא צופה, כך אמר, כי "לקראת החורף יהיו 'בעיות אמיתיות' עם הקורונה, ואמר כי על המדינה לתכנן את המצב כאילו אין שום חיסון".

"ברור שאשמח אם זה היה מוקדם יותר מאשר מאוחר יותר, אבל אני אהיה די מופתע אם יהיה לנו חיסון יעיל מוכן לשימוש המוני אצל אחוז גדול מהאוכלוסייה לפני סוף החורף, בטח לפני דצמבר", אמר פרופ' ויטי שהוסיף כי הוא בטוח ביכולתו של המדע לעזור בטיפול בנגיף ו"להוציא אותנו מהבעיה הזאת", אך בה בעת הבהיר שעלינו להיות מציאותיים. "זה לא יהיה בשבועות או בחודשים הקרובים. ככל הנראה, רק בחורף הבא יהיה לנו כבר את החיסון".

נציין כי גם בארץ מבוססות ההערכות של משרד הבריאות, כפי שאמר בשעתו מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, כי "חיסון יהיה רק במהלך השנתיים הקרובות".

קורונה אנגליה חיסון חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד