י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לטענתו הוא הותקף"

הקצין שתועד מכה מפגינים בבלפור נחקר במח"ש

לאחר שתועד מכה בעוצמה מפגינים במחאה הלילית מול מעון ראש הממשלה, סגן ניצב ניסו גואטה זומן לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים • הלילה, בתום מחאה סוערת בירושלים נעצרו 30 מפגינים. שלושה שוטרים נפצעו

הקצין שתועד מכה מפגינים בבלפור נחקר במח"ש
ניסו גואטה צילום: כאן 11

בתיעוד שפורסם אמש (מוצ"ש) על ידי המפגינים מול מעון ראש הממשלה, נראה סגן ניצב ניסו גואטה מכה באלימות מפגינים שמחו מול המעון הרשמי בבלפור. היום (ראשון) הוא נחקר במחלקה לחקירות שוטרים. "המחלקה לחקירות שוטרים חוקרת חשד לתקיפה על ידי קצין משטרה בדרגת סגן ניצב ופתחה בבדיקת הארוע שתועד אמש בהפגנה בירושלים מיד עם היוודע המקרה", נמסר ממח"ש

מפקד מרחב ציון במשטרת ירושלים, תת ניצב עופר שומר התייחס אתמול לתיעוד ואמר: "מבדיקה ראשונית שנעשתה עם הקצין ניסו גוואטה שתועד מכה מפגין, לטענתו הוא הותקף על ידי שני מפגינים שגם הסירו לו את המסיכה. הנושא ייבדוק בהמשך". שומר התייחס גם לעימותים הקשים במהלך ההפגנה: "היום נערכה תהלוכה בלתי חוקית בכניסה לעיר בה השתתפו כ-1600 איש. המשטרה צריכה להיערך לזה מכיוון שזה רגיש ולצערי למרות שהודענו למפגינים הם החלו להפר את החוק בצורה בוטה, קיללו וגידפו את השוטרים לאורך הדרך וחסמו את הכביש. המפגינים רמסו את החוק ברגל גסה הערב. ביצענו מעצרים במהלך הערב ופיזרנו אותה תוך שימוש בכוח סביר".

בתום המחאה סוערת שהתקיימה הלילה בה הגיעו אלפי מפגינים אל מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, התפתחו עימותים קשים בין שוטרים למפגינים. לאחר שהשוטרים קראו למפגינים להתפזר, החלה המשטרה להשתמש בכוח על מנת לפזר את ההתקהלות. שלושים מפגינים שנחשדו בהפרת הסדר ובתקיפת שוטרים נעצרו ונלקחו לתחנת המשטרה. שלושה שוטרים שנפצעו במהלך העימותים נזקקו לטיפול רפואי.

ממשטרת ישראל נמסר בעקבות התיעוד כי "מבדיקה ראשונית שנערכה עם הקצין, לטענתו הוא הותקף. יחד עם זאת האירוע הספציפי ייבדק ויתוחקר. בהתייחס לאירוע המחאה הערב, למרות המאמצים והמשאבים הרבים שהמשטרה משקיעה להבטיח מחאה בטוחה וחופש ביטוי לכל, ניכר כי קבוצות שונות בחרו היום בדרך של פרובוקציה, לרבות אלימות פיזית ומילולית כנגד שוטרים שתפקידם לשמור על הבטחון והסדר גם של המוחים עצמם".

"משטרת ישראל מובילה בתקופה מורכבת זו מדיניות ברורה של חופש הביטוי והמחאה לכל, ומותחת את כוחותיה ואמצעיה במאמץ מיוחד בהתייחס להיקף משמעותי של משימות שנוספו לה לנוכח מצב החירום המיוחד". לשון התגובה.

 

הפגנות אלימות אלימות שוטרים המחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד