י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אין בסיס חוקי"

אפליית חרדים בבת ים: ח"כ ארבל פנה; זילבר דורשת הסברים

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס שיגר מכתב למשנה ליועמ"ש דינה זילבר בו דרש את התייחסותה לאפליה של ראש העיר בת ים צביקה ברוט שדורש לאסור הגעת חרדים לחוף הנפרד בעירו. "לא ברורה הסמכות לקבוע הגבלה על אמצעי התחבורה באמצעותו מגיע פלוני אל חוף הרחצה"

אפליית חרדים בבת ים: ח"כ ארבל פנה; זילבר דורשת הסברים
ילד על חוף ים. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעקבות פנייתו של חבר הכנסת משה ארבל אחרי ההסתה הפרועה של ראש עיריית בת ים צביקה ברוט כנגד החרדים שמגיעים לרחוץ החופי עירו, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר, פנתה לעיריית בת ים בטענה כי חל איסור לאסור את כניסת מי שאינו תושב בת ים לחופים בעיר כפי שיוזם ראש העיר צביקה ברוט.

ראש העיר הודיע: סוגר את החוף הנפרד לשלושה שבועות

"כחלק מאחריותנו לליווי ההיבטים המשפטיים הנגזרים מנושא השלטון המקומי", כותבת המשנה זילבר, "אנו למדים כי פניכם לפתיחת רצועת החוף בבת-ים לכל דורש, וכי הנכם מקבלים את העיקרון עליו עמדנו לפיו אין כוונה להבחין בכניסה לעיר או לחופי העיר בין תושבי רשויות מקומיות שונות – יהיו אשר יהיו – בני כל המגזרים בחברה הישראלית".

זילבר מציינת כי "הנכם שותפים לתפיסה לפיה נקודת המוצא לעניין, כי על המקומות והמרחבים הציבוריים להיות פתוחים לשימוש הכלל, בין אם מדובר בתושבי הרשות המקומית ובין אם לאו. זהו עקרון יסודי, והתלכדות כלל הגורמים סביבו, שלטון מרכזי ושלטון מקומי, היא ביטוי מבורך לצדק חלוקתי".

זילבר גם התייחסה לכוונה של ראש העיר למנוע כניסת אוטובוסים של חרדים לרחוץ בים: "למדנו כי ישנה כוונה למנוע כניסה של קבוצות גדולות באמצעות אוטובוסים מאורגנים, לחופי העיר בת-ים. שמירה על ההנחיות לצמצום סכנת הדבקה ולשמירה על בריאות הציבור בלא הבחנה בין זהות הנכנסים לחופים היא כמובן צו השעה, אך לא ברורה הסמכות לקבוע הגבלה על אמצעי התחבורה באמצעותו מגיע פלוני אל חוף הרחצה – אוטובוס אל מול רכב פרטי, להבדיל מההגבלה המספרית על הצפיפות בחוף לגופה".

"ככל שיש אכן כוונה כזו – המעוררת שאלות מבחינת ענייניות התנאי האמור ומבחינת לגיטימיות ייחוד האפשרות לנגישות לחופי הים רק למתניידים ברכב פרטי ולא ציבורי, על ההבחנה הכלכלית והחברתית הגלומה בכך, נודה להפנייה לבסיס החוקי למהלך האמור" כותבת זילבר ומבהירה כי אין לכך בסיס חוקי.

משה ארבל דינה זילבר צביקה ברוט אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד