י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הטלפון המרתק

"כולנו בבידוד, אין לי מזון לתינוק": השיחה הדרמטית עם רופא מכבי

רופא מכבי התקשר לבשר כי ילד בן שלוש, שהחלים מקורונה, צפוי להשתחרר מאשפוז ביתי • בתגובה, פרצה אימו של הילד בבכי: "כולנו עדיין בבידוד. אין לי מוצרי מזון, אפילו לא תמ"ל לתינוק" • לאחר שהרגיע אותה, יצר הרופא קשר עם מנהל מרחב מכבי בבני ברק – שפנה  ל'עזר מציון' • תוך זמן קצר, קיבלה המשפחה ארגזי מזון מלאים, שנתרמו ושונעו עד לפתח הבית באמצעות מתנדבי הארגון • וזה לא הסיפור היחיד

"כולנו בבידוד, אין לי מזון לתינוק": השיחה הדרמטית עם רופא מכבי
מרכז מכבי צילום: יח"צ

הקורונה עדיין פה, וצוותי מכבי ממשיכים במרץ במלאכת הקודש; לצד הגשת שירותי בריאות שוטפים לחברים הבריאים והחולים, שמה מכבי דגש רב גם על מערך המוקדים הטלפונים. אנשי המקצוע המאיישים את המוקדים פונים באופן יזום לחברים; מבודדים, קשישים, חולי קורונה או מחלימים ומעניקים להם הרבה יותר משירות רפואי – הם מתעניינים במצבם האישי והמשפחתי, ומבררים האם יש צורך בסיוע נוסף. אך לא די בכך. ברגע שמזוהה צורך בסיוע – חוברת מכבי אל ארגונים ורשויות מקומית, ומוודאה כי מצוקתו של החבר נענתה.

הסיפורים המרגשים רבים לאין שיעור, ושניים מתוכם בלטו במיוחד – סיפורים הממחישים את כוחו של שיתוף הפעולה, הכרוך בחמלה ודאגה רבה של צוותי מכבי וארגון החסד 'עזר מציון'. הסיפור הראשון החל בשיחה יזומה שביצע ד"ר דני קון, רופא במוקד מכבי לטיפול בקורונה. הרופא פנה אל אימו של הילד בן השלוש, שהחלים מקורונה והיה מועמד לשחרור מהאשפוז הביתי. להפתעתו, פרצה אימו של הילד בבכי , "אנחנו כבר שבועות בבידוד, ולפנינו עוד ימי בידוד ארוכים. ההיעדרות מהעבודה פגעה קשות במצבינו הכלכלי, חסרים לנו אפילו מוצרי מזון בסיסיים", ובקול נשבר הוסיפה "אפילו תמ"ל לתינוק אין לי".

הרופא הרגיע את האם הבוכייה, ולאחר שהסתיימה השיחה יצר קשר עם מנהל מרחב מכבי בבני ברק, ר' ברוך שטרן, ומסר לו את פרטי השיחה. מנהל המרחב לא המתין ולו רגע אחד, ופנה לארגון 'עזר מציון'; "הבידוד אומנם מאתגר, אבל לפחות סלי המזון יוכלו להביא רווחה של ממש" תיאר להם. מתנדבי הארגון נרתמו באופן מידי למשימה, ודאגו לתרומה משמעותית של מוצרי מזון בשפע, ואף שינעו אותם בערב שבת עד לפתח הבית.

משחקי קופסה עד למלונית

גם הסיפור הנוסף מתחיל בשיחה יזומה של אחות מכבי, שפנתה אל משפחה המתגוררת בבני ברק, ושהתה במלונית מחלימים בצפון הארץ. האחות יצרה קשר כדי לעקוב אחר מצבם הרפואי של בני המשפחה, חברי מכבי, וכדי ללוות אותם טלפונית בעת ביצוע המדדים. במהלך השיחה, שיתפו בני המשפחה כי הילדים הצעירים במצוקה תעסוקתית של ממש. "הם מעבירים ימים שלמים באפס מעשה. אין כאן תעסוקה המתאימה לגילם, ואין לנו בני משפחה או מכרים באזור שיכולים לדאוג למשחקים עבורם". כסיוע ראשוני, העניקה האחות מספר עצות מעשיות להעסקת הילדים גם ללא ציוד נלווה. אך מיד לאחר סיום השיחה, היא ביקשה ליצור קשר עם 'עזר מציון', שנרתמו בשמחה ודאגו לתרומת משחקי קופסה חינוכיים ומעשירים, המתאימים לגיל הילדים – ואף הביאו אותם עד למלונית בו שהתה המשפחה.

מנהל מרחב בני ברק, ר' ברוך שטרן: "אין ספור סיפורים מגיעים אלינו בתקופה הזו. אנחנו מתרגשים יחד עם החברים, שמחים כאשר עולה בידינו לסייע, ומודים לארגונים הרבים השותפים בשליחות החסד הזו. 'עזר מציון' הוא אחד מהארגונים הבולטים, המשתף פעולה מסביב לשעון, קשוב לצרכים הרבים ומעניק פתרונות יצירתיים, מהירים – ובעיקר עם לב גדול. אני רוצה להודות גם לצוותי המוקדים הטלפונים, היוזמים עשרות אלפי שיחות בכל יום – אך מתייחסים לכל שיחה כאילו היא היחידה. החברים חשים בזאת, מרגישים את הדאגה, משתפים אותנו – ומעניקים לנו את הזכות לעזור להם. תודה רבה, בריאות איתנה וקיץ בטוח לכל עמ"י".

 

מכבי שירותי בריאות בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד