י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסע בינלאומי

פומפאו יבקר בישראל, סודן, בחריין ואיחוד האמירויות

בצל התחממות היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, מזכיר המדינה מייק פומפאו יוצא למסע בין לאומי, ויבקר בישראל, סודן, בחריין ואיחוד האמירויות. בישראל יפגוש מזכיר המדינה את ראש הממשלה נתניהו

פומפאו יבקר בישראל, סודן, בחריין ואיחוד האמירויות
נתניהו ופומפאו בישראל בעבר צילום: Ron Przysucha / U.S. State Department

מזכיר המדינה מייק פומפאו יוצא למסע בין לאומי, ויבקר בישראל, סודן, בחריין ואיחוד האמירויות הערביות בין התאריכים 23-28 באוגוסט.

על פי התוכנית, פומפאו ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים "כדי לדון בסוגיות ביטחוניות אזוריות הקשורות להשפעה הזדונית של איראן, הוא יבסס ויעמיק את מערכות היחסים של ישראל באזור, כמו גם שיתוף פעולה בהגנה על כלכלות ארה"ב וכלכלה ישראלית מפני משקיעים שמהווים איום".

עוד נמסר ממשרד החוץ האמריקאי. כי לאחר ביקור בישראל, מייק פומפאו יבקר בסודן, הוא יפגש עם ראש הממשלה עבדאללה חמדוק ויו"ר המועצה הריבונית עבד אל-פתחה אל בורחאן, כדי לדון בהמשך התמיכה האמריקנית בממשלת המעבר המונהגת על ידי האזרחים ולהביע תמיכה בהעמקת מערכת היחסים בין סודאן-ישראל.

לאחר מכן ייסע המזכיר למנאמה כדי להיפגש עם יורש העצר בחריין, סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, הוא יסיים את נסיעתו באיחוד האמירויות, שם ייפגש עם שר החוץ, השייח' עבדאללה בן זייד אל נהיאן באבו דאבי כדי לדון בהסכם ההסכם ההיסטורי של 'אברהם' עם ישראל ובנושאים אזוריים.

"המחויבות של ארה"ב לשלום, ביטחון ויציבות בישראל, סודן ובקרב מדינות המפרץ מעולם לא הייתה חזקה יותר מאשר תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ". כך נמסר ממשרד החוץ האמריקאי.

מייק פומפאו בנימין נתניהו איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד