י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפסולת מתעופפת

עושים סוף: כיסוי המשאית אינו תיקני, אתם עלולים לקבל קנס • צפו

היחידה למניעת שריפות של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים הובילה פעילות אכיפה ממוקדת בכביש 258 ונתנה קנסות לנהגי משאיות ואזהרות על כיסוי לא תקני של מכלי המשאית כאשר מתעופפים לכלוכים מהמשאית

עושים סוף: כיסוי המשאית אינו תיקני, אתם עלולים לקבל קנס • צפו
מבצע אכיפה להתעופפות פסולת ממשאיות צילום: עדן אוליאל, רט"ג

בפעילות משותפת בהובלת היחידה למניעת שריפות של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, יחד עם המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, פקחי מרחב ערבה של רשות הטבע והגנים, המועצה האזורית תמר והיחידה הסביבתית נגב מזרחי, התקיימה פעילות אכיפה בכביש 258 כדי למגר תופעה של התעופפות פסולת ממשאיות. במהלך הפעילות ניתנו קנסות לנהגי משאיות שמהן התעופפה פסולת בנסיעה, והוצאו אזהרות לנהגים עם כיסוי לא תקני.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל אומרת בתגובה כי "השמירה על ניקיון המרחב הציבורי והשטחים הפתוחים נמצאת בסדר עדיפות גבוה של המשרד להגנת הסביבה. אני רואה במבצעי אכיפה וכן בשיתוף הפעולה האזורי של הגורמים במרחב, מדד להצלחה ותרומה משמעותית לצמצום ולמיגור תופעות המזהמות את הסביבה ומסכנות את הציבור. תופעת התעופפות הפסולת ממשאיות צריכה להיעלם מהמציאות שלנו. לא ייתכן שמשאית שעושה דרך כל-כך ארוכה ממרכז הארץ ואפילו מצפון הארץ, תנוע באופן שמלכלך את נופי ארצנו".

מבצע אכיפה להתעופפות פסולת ממשאיות. צילום: עדן אוליאל, רט"ג

כביש 258, מצומת חתרורים בצפון לצומת צפית שבדרום, הוא כביש שבו נוסעות משאיות פסולת רבות העושות את דרכן מכל קצות הארץ אל אתר ההטמנה "אפעה" שנמצא במרכזו. אתר זה הוא אתר הטמנת פסולת עצום, אשר מקבל עשרות רבות ואף מאות משאיות ביממה.

הכביש גובל בשטחים פתוחים וערכיים, ובשמורת הטבע נחל אבוב ושמורת מדבר יהודה. על נהגי המשאיות אשר מובילים את הפסולת לכסות את העגלות בברזנט או ברשת כך שלא תעוף פסולת מהנגרר. זאת, על מנת שלא לסכן את בטיחותם של משתמשי הדרך, ולמנוע פגיעה בסביבה.

התעופפות פסולת ממשאית. צילום: עדן אוליאל, רט"ג

במסגרת פעילות האכיפה, הצוות ביצע מעקבים אחר המשאיות שעושות את דרכן לאתר, ותיעד את הפסולת המתעופפת. לאור פעילויות דומות שבוצעו בחודשים האחרונים, מדווחים במשרד להגנת הסביבה וברשות הטבע והגנים על שיפור בכמות המשאיות שמהן מתעופפת פסולת.

פסולת משאיות אכיפה מבצע אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד