י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הדיקטטור לא נשבר

מתוח במינסק: הנשיא הבטיח לחסל את המחאות

רבבות מפגינים בבלרוס נגד שלטונו של אלכסנדר לוקשנקו ודורשים בחירות חוזרות. אווירה מתוחה במינסק אחרי שהנשיא הדיקטטור הבטיח לחסל את המחאה • מנהיגת האופוזיציה: "יש שינוי בבלארוס, אחרי 26 שנה הפסקנו לפחד"

מתוח במינסק: הנשיא הבטיח לחסל את המחאות
מחאות בבלרוס צילום: unsplash

האופוזיציה בבלארוס, מאשימה את הנשיא לוקשנקו, המכונה "הרודן האחרון באירופה", בזיוף תוצאות הבחירות שנערכו לפני שבועיים. לוקשנקו, ששולט בבלארוס משנת 1994, מתמודד עם גל המחאה הגדול ביותר מאז שעלה לשלטון.

אחר הצהריים, הגיעו רבבות בני אדם לכיכר העצמאות במינסק, להפגנת ענק נוספת נגד שלטונו של הנשיא. המפגינים נופפו בדגלי בלארוס וצעקו "חופש" ו"לא נשכח ולא נסלח". "יש לנו שתי דרישות: בחירות הוגנות והפסקת האלימות", אמר אחד המפגינים.

כ-7,000 מפגינים נעצרו בעימותים עם המשטרה. לפי הדיווחים חלקם עברו עינויים בכלא. השלטון משקיע מאמצים גדולים כדי להשתיק את המחאה ולשים סוף להפגנות. איגוד העיתונאים הבלארוסי דיווח שבלארוס חסמה את הגישה ליותר מ-50 אתרי חדשות.

כלי תקשורת שמזוהים עם האופוזיציה דיווחו שיותר מ-100,000 מפגינים הגיעו לעצרת הענק במינסק. כתב של סוכנות הידיעות AFP דיווח על הפגנות נוספות, קטנות יותר, בערים נוספות בבלארוס. המפגינים ברחובות מעודדים מהשינוי שלטענתם עובר על העם הבלארוסי, אחרי 26 שנה. "לוקשנקו רוצה שכולם יעזבו וימשיכו לחיות כמו בעבר. אבל זה כבר לא ייראה אותו דבר", אמר אחד המפגינים.

בליטא השכנה מתקיימות היום עצרות תמיכה במפגינים הבלארוסים. הליטאים מתכננים ליצור "שרשרת אנושית" מווילנה עד לגבול בלארוס, שלושה עשורים אחרי שתושבים מהמדינות הבלטיות איחדו כוחות במחאת ענק נגד השלטון הסובייטי.

בלארוס אלכסנדר לוקשנקו בחירות חוזרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד