כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אתה לא מבין מהחיים שלך"

השרים נזפו בפרופ' גמזו • נתניהו: לגבש מתווה לנסיעה לאומן

משלחת של חסידות ברסלב יצאה בסיפוק ובאופטימיות זהירה מפגישה עם ראש הממשלה והשרים החרדים. במהלך הפגישה ננזף פרופ' גמזו ועלתה דרישה לפטרו. דרעי: "אתה לא מבין מהחיים שלך..." • ליצמן דרש התנצלות פומבית • וגם, ביה"ד המיוחד שהוקם לאכיפת ההנחיות

השרים נזפו בפרופ' גמזו • נתניהו: לגבש מתווה לנסיעה לאומן
משלחת ברסלב מחוץ למשרד ראה"מ צילום: באדיבות המצלם

השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי נועדו הערב (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לצד שרת התחבורה מירי רגב ונציגי המל"ל וכן רבני ברסלב הרבנים הגאונים הרב שלום ארוש והרב אפרים קניג, בכדי לדון בדבר הנסיעה האפשרית לאומן.

הפגישה התקיימה ברקע הזעם על יו"ר פרויקט 'מגן ישראל' פרופ' רוני גמזו שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' והדרישה לפטר אותו מתפקידו, כשגם במהלך הפגישה, דרש השר ליצמן מראש הממשלה לפטר את גמזו ודרש בנוסף שיפרסם הודעת התנצלות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נזף אף הוא בגמזו ואמר לו: "איזה מסיבה, אתה לא מבין מהחיים שלך... הייתי עם נחמן בנשיעה 10 שנים בדירה באומן ומקלחת לא היתה לנו... אתה מדבר איתי על מסיבה?".

ראש הממשלה דחה את הטענות ואמר כי אין צורך לדבר על פיטורים, וכי לא זו מטרת הפגישה, כשבנושא מהות הפגישה הוא נתן אור ירוק לגבש מתווה שיאפשר את נסיעת חסידי ברסלב לאומן.

בתום הפגישה, אמר יו"ר מזכירות ברסלב העולמית, העסקן נחמן בנשעיה: "אנחנו יוצאים קצת מעודדים מעצם זה שפעם ראשונה ממשלת ישראל הסתכלה על המתווה והבינה שבסופו של דבר הנסיעה לאומן יכולה להיות בדרך הבטוחה ביותר".

בנשעיה סיפר כי "ראש הממשלה אמר 'אמרו ליש זה רחוב וחצי, אני רואה שזה שטח ענק ומפוזר שבהחלט אפשר להגיע למתווה', ראש הממשלה ביקש שינסו לראות להגיע למתווה ואנחנו מעודדים מזה מאוד כי אנחנו מאמינים שבסופו של דבר ברצון אפשר להגיע למתווה בטוח שיאפשר לכל חסידי ברסלב שרוצה להגיע לאומן - להגיע בדרך הבטוחה ביותר".

נציין כי המספר הסופי טרם ברור, כאשר רבני ברסלב הכריזו על הקמת בית דין מיוחד שיודיע כי מי שיפר את תנאי הבידוד או כללי הבטיחות בכל הנוגע לקורונה יענש ולא יורשה להיכנס לציון רבי נחמן מברסלב במהלך ימי ראש השנה.

הרב שלום ארוש אמר ל'בחדרי חרדים' כי: "הפגישה הייתה חיובית לגמרי, ישבתי ליד ראש הממשלה ונתן לי תחושה טובה, כולם, כל השרים דיברו חיובי". לדברי הרב, "יש הסכמה חיובית לעשות את הנסיעה עכשיו יושבים על מתווה".

על המכתב של רוני גמזו אומר הרב: "מה זה פקיד שיכתוב לנשיא, ביקשו ממנו שיתפטר, ראש הממשלה ביקש ממנו שיכתוב מכתב התנצלות, בושה וחרפה, זה נסיעה שכולה קדושה".

רוני גמזו נחמן בנשעיה שלום ארוש נסיעה לאומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד