י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
59% מאשימים את נתניהו

סקר מנדטים חדש: יש רוב לגוש הימין

בצל חוסר הוודאות אם הכנסת תתפזר ביום שלישי, סקר נוסף שמתפרסם הערב, מנבא כי הליכוד ייחלש בכוחו, לעומת ימינה שממשיכה להפתיע, אך גוש הימין זוכה לרוב גם ללא ליברמן | 50% חושבים שהשיקול העיקרי המשפיע על נתניהו הוא עתידו המשפטי | בנט אחרי נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה

סקר מנדטים חדש: יש רוב לגוש הימין
אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

בעוד 48 שעות בלבד נדע אם פניה של מדינת ישראל לבחירות נוספות, ומסקר מנדטים שערכו בחדשות 13 עולה כי גוש הימין שומר על יתרון קל ומוביל עם 63 מנדטים.

על פי הסקר, אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו  הייתה ממשיכה להוביל אך נחלשת משמעותית ומקבלת 31 מנדטים. כחול לבן של בני גנץ עם 11 מנדטים בלבד. יש עתיד – תלם של יאיר לפיד שומרת על כוחה בסקרים עם 19 מנדטים, ונפתלי בנט וימינה ממשיכים להתחזק מסקר ולסקר ומקבלים 18 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים בלבד.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 8 מנדטים בלבד, ש"ס של אריה דרעי עם 7 מנדטים כמו גם אחותה יהדות התורה שמקבלת 7 מנדטים אף היא ומרצ סוגרת את הרשימה עם 6 מנדטים.

מפלגת העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים: גוש הימין עם 63 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 49 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים בלבד.

59% חושבים שבמידה ונלך לבחירות ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא האחראי לכך. 20% חושבים שזו אשמתו של בני גנץ, ל-13% אין דעה ו-8% חושבים שזו אשמתו של מישהו אחר.

עם זאת, בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה ממשיך להוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 38%, מי אחריו נפתלי בנט שממשיך לצבור תמיכה ומקבל 17%, יאיר לפיד עם 15% ובני גנץ עם תשעה אחוזים בלבד.

ולמרות אחוזי התמיכה הגבוהים, 50% חושבים שהשיקול העיקרי המשפיע על נתניהו הוא עתידו המשפטי, 18% בלבד חושבים שטובת המדינה לנגד עיניו, 14% חושבים שזה נובע מהבדלים אידיאלוגים, ל-10% אין דעה ו-8% חושבים ששיקול אחר משפיע עליו.

 

סקר מנדטים קמיל פוקס חדשות 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד