י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אני רוצה להיפרד ממך כמו בן"

איש החסד של טבריה נפטר מהמחלה הקשה

עצוב בטבריה: הרב ניניו עטיה ז"ל מהתושבים המוכרים בעיר שחלה במחלה הקשה ל"ע נפטר למגינת לב כשהוא מותיר אחריו משפחה ענפה • צפו בהספד המרגש של רעו לעבודה רפ"ק אנשיל פרידמן מפקד זק"א צפון שביכה מרורים את הסתלקותו 

איש החסד של טבריה נפטר מהמחלה הקשה
הרב ניניו עטיה ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: היום (ראשון) הלך לעולמו בעיר טבריה, הרב ניניו עטיה ז"ל, מדמויות ההוד המוכרות בעיר הצפונית. היה ממייסדי מוסדות 'תפארת טבריה' ומראשי המתנדבים בזק"א ו'איחוד הצלה' שנפטר לאחר שנזדכך בייסורים קשים ומרים.

המנוח הוא בנו של הפייטן המיוחד מקהילת ג'רבא הרב יעקב עטיה ז"ל, שהיה בקי בעל פה, בפיוטים של העדה התוניסאית, ובכל הזדמנות היה משתתף להנעים מקולו בציבור, ובעלותו לישראל, התגורר בטבריה.

ר' ניניו ז"ל היה פעיל למען חיזוק והכוונת בחורים מטבריה והצפון לכוונם לישיבות ולמוסדות תורה, היה ממקימי מערכת החינוך התורני בטבריה, ויוזמות חסד שבהם גם קירוב וחיזוק בעלי תשובה. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על אדם זהב שעזר לכולם בלי יוצא מן הכלל. "אני יכול להעיד שמידי שבת כשהיה בריא היה מגיע שעה לפני מנחה בין בחורף בין בקיץ יושב ולומד ועוזר לאנשים להבין את הלימוד". כך מספר אחד ממכריו.  

הוא הותיר אחריו משפחה של לומדי תורה ויראה והיום כשנפטר, בנו היה מוכן עם המזוודה לצאת לישיבה ולמרבה הצער נאלץ לשבת שבעה. 

במסע הלוויה ספד לו בקול בוכים רפ"ק אנשל פרידמן, מפקד זק"א צפון, שנפרד בדמעות וזעק: "אני רוצה להיפרד ממך כמו בן, היית לצידי לעסוק בחסד של אמת, יום ולילה לא משנה מתי, ניניו אתה את השליחות שלך לא גמרת אני מבקש ממך סליחה ומחילה שלא עשינו כרצונך". 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ניניו עטיה טבריה אנשיל פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד