י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כש'אסותא' משקיעה ב'שיבא'

השקעה של 10.5 מיליון דולר בחברת אינוולב

קרן ההון של לאומי, מכבי ואסותא, הודיעה על השקעה של 10.5 מיליון דולר בחב' אינוולב הפועלת ב'שיבא'. ההשקעה מתמקדת במסתם מיוחד שפותח ב'שיבא' המוחדר בתהליך זעיר פולשני של צינתור להחלפת מסתם הלב המיטרלי בחולי לב

השקעה של 10.5 מיליון דולר בחברת אינוולב
מחלקת קורונה בבית החולים שיבא צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

השקעה חוצת גבולות: קרן Alive, קרן ההון סיכון של בנק לאומי, מכבי ואסותא, הודיעה על השקעה ראשונה, בהיקף של 10.5 מיליון דולר, בחברת אינוולב (Innovalve) השייכת למרכז הרפואי שיבא. ההשקעה מתמקדת במסתם מיוחד שפותח בידי החברה, ואשר מיועד להחליף את המסתם המטרלי הנוכחי בו נעשה שימוש עד היום בניתוחי לב.

קרן Alive שבבעלות בנק לאומי וחב' 'אסותא' הודיעה על סגירה ראשונה של 150 מיליון דולר שגוייסו ממספר משקיעים מרכזיים: אסותא, קרן מכבי, בנק לאומי, המיליארדר היהודי וינסנט צ'נגוויז, באמצעות חברת ההשקעות שלו CBG ורשת בתי החולים האמריקאית קריליון קליניקס (Carilion Clinics). מנהלי הקרן הם פרופ' רפי ביאר, לשעבר מנכ"ל המרכז הרפואי רמב"ם ודיקן הפקולטה לרפואה בטכניון; פרופ' ארי שמיס, שפרש לאחרונה מתפקיד מנכ"ל רשת בתי החולים אסותא וניהל בעבר את בית החולים תל השומר; ומישל חביב, שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת הדסית ביו הבורסאית.

לפי הדיווח ב'כלכליסט' שחשף את ההשקעה האחרונה, חברת אינוולב צמחה בבית החולים תל השומר, על בסיס המצאה ופטנטים של פרופ׳ אודי רענני, מנהל מרכז הלב בשיבא, וד"ר בוריס אורלוב, מנהל היחידה לניתוחי מסתמים מיטרלים איסכמיים בשיבא. החברה פיתחה מסתם מיטרלי המוחדר בתהליך זעיר פולשני של צינתור להחלפת מסתם הלב המיטרלי בחולי לב. היא השיגה תוצאות טובות בניסויי בבעלי חיים וצפויה להגיש את המכשיר לאישור FDA עבור ניסויים בבני אדם בחודשים הקרובים. בין המשקיעים בחברה גם חברת Edwards, מהמובילות בעולם בתחום המסתמים הקדיולוגים.

"כבר היום, המסתמים מחליפים חלק גדול מניתוחי הלב", הסביר ל'כלכליסט' פרופ' רפי ביאר, מנהל שותף בקרן, "אולם הפתרון של אינוולבראשון מסוגו עבור המסתם המיטרלי שמהווה אתגר קשה יותר עקב גודלו ומיקומו. הפיתוח של החברה עשוי להוות בשורה משמעותית לחולי הלב בעולם".

קרן Alive מתמקדת בהשקעות בחברות בתחום המכשור הרפואי והתשתיות הרפואיות הנמצאות בשלב מתקדם, עם אופק לאקזיט משמעותי תוך שלוש עד חמש שנים. "אנחנו בוחנים לעומק כל חברה כדי להבין אם היא בשלה מספיק להשקעה, כי לכל סגמנט מאפייני בשלות שונים", מסביר ל'כלכליסט' מישל חביב, מנהל-שותף בקרן. "במקרה של חברת תוכנה למשל נשקיע רק כשכבר יש מכירות בארה״ב, חברות מתחום הקרדיולוגיה או ניתוחי המוח יתאימו להשקעה רק כאשר הן מגיעות לשלב של ניסויים בבני אדם ובמקרה של חברות אורטופדיה זה רק כשהחברה כבר מציגה מכירות יפות בארה"ב".

אסותא שיבא לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד